Het voorbije weekend kon Audi haar eerste overwinning van het WEC-seizoen binnen halen. Althans, voor een korte duur, want na een technische inspectie bleek de R18 van Tréluyer-Lotterer-Fässle niet conform de regelgeving te zijn. Geen gevalletje sjoemelsoftware, wel sjoemelmechaniek volgens de FIA. Audi gaat alvast in beroep.
Vorige zondag werd de 6 uur van Silverstone verreden in het WEC-kampioenschap. Een strijd waarin de Audi R18 van Tréluyer-Lotterer-Fässle als eerst over de meet ging. Hoewel het daardoor logisch is dat de beker naar het team met de vier ringen gaat is het niet zo simpel. Tijdens de controle na de race bleek dat de R18 niet helemaal conform de regelgeving was.
Het bewijsstuk is de voorste bodemplaat van de R18 die na de race dunner bleek te zijn dan 20 milimeter. Niet conform artikel 3.5.6a3 in het boek der technische regels. Waardoor de FIA de beker afnam en het team diskwalificeerde en Jani-Dumas-Lieb met hun Porsche 919 Hybrid de beker mee naar huis mochten nemen.
Audi Sport Team Joest gaat alvast in beroep en zegt dat de dunnere bodemplaat het gevolg is van slijtage door de race. Het is nu alvast aan het sporttribunaal om zich te buigen over de situatie en een oordeel te vellen. Waardoor de beker misschien alsnog terug naar Audi kan gaan.
Recente reacties
Kijk nog één keer goed, want dit is de allerlaatste Jaguar F-Type
Gaat Jaguar dan in het marktsegment boven Range Rover zitten? Land Rover voor het plebs, Range...
Door this 14 uur geleden
Bedek je ogen: Dit is nieuwe Toyota Alphard (2023)
Prachtige auto voor een groot gezin. Enorm luxe en zeer leuke rijeigenschappen. Helaas alleen te...
Door Michel 15 uur geleden
Volgende Dacia Sandero met benzine- of elektromotor
Hopelijk komt de Hybride vlugger op de Stepway, dan is mijn keuze vlug gemaakt op deze
Door dominiek 1 dag geleden
Apple CarPlay wil controle over al je schermen
Apple CarPlay is voor mij een must en 1 van de redenen waarom de Tesla de deur is uitgegaan (er...
Door Louis 1 dag geleden