Volgens ingewijden is de kogel door de kerk; Mitsubishi ziet geen heil meer in de diesel en zal op korte termijn de zelfontbrander uit haar gamma doen verdwijnen. Al klopt dat niet helemaal. Hoezo?
Het zal namelijk gaan over de personenwagens. Denk de Outlander, ASX, Eclipse Cross en dat soort gerief. Het merk biedt namelijk ook nog een pick-up aan. Die L200 gaat binnenkort onder het mes maar zal beroep blijven doen op een dieselmotor. Waardoor de diesel dus wel verdwijnt bij Mitsubishi maar ook niet helemaal.
Japanse diesel
Japanse automerken hebben altijd twijfelachtig tegenover diesel gestaan. Temeer omdat ze op wereldvlak eigenlijk maar weinig diesels aan de man wisten te brengen. Het is dus geen al te grote verrassing dat Mitsu de diesel vaarwel zegt. Eerder deden ook Suzuki, Nissan, Toyota én Bentley en Porsche dat.
In haar gamma heeft/ had Mitsubishi momenteel een 1.6-diesel en een 2.2-liter diesel. Er wordt aangenomen dat het Japanse merk binnenkort beroep kan doen op motoren vanuit de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie. Waardoor het merk de kosten van een nieuwe generatie benzinemotoren kan temperen. De verder uitrol van (plug-in)hybrides? Waarom denk je dat Renault-Nissan in de eerste plaats Mitsubishi op de kop heeft getikt?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen