Het Britse Jaguar heeft haar motorenfamilie nog eens detail bekeken. Waardoor er voortaan een twinturbo diesel en een 380 pk sterke V6 valt te rapen in het gamma van de XE, XF en F-pace.
Met twee nieuwe benzine - lees technisch aangepaste - viercilinders hoopt Jaguar klanten die het gehad hebben met diesels op hun wenken te bedienen. Beschikbaar voor de XE, XF en F-Pace gaat het specifiek over dezelfde 2-liter turbobenzine die zich in de markt zet met twee smaken; 200 pk en 250 pk. Herkennen zal je ze doen aan de respectievelijk 20T en 25T-badge achterop. De S-variant van de XE ziet dan weer zijn vermogen van de 3-liter V6 met supercharger (vanuit de F-type) stijgen van 340 pk naar 380 pk.
Afgerond naar boven
De grootste nieuwigheid valt echter in dieselland te rapen. Want leverde de Inginium-diesel maximaal 180 pk, dan schopt de 2-liter viercilinder het dankzij twee turbo's nu tot 250 pk en 500 Nm. Die 25d vindt zijn weg naar de XE, XF en F-Pace en belooft zeemzoete prestaties te leveren wanneer je graag lange afstanden aflegt.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden