Jaguar is in China klaar met de XEL, een met tien centimeter verlengde versie van de XE. En die extra gewonnen eenheden gaan integraal naar de beenruimte van de achterste passagiers. Een XE om in rond gereden te worden dus.
Zijn bij ons verlengde versies voorbehouden voor de hoogste modellen van een gamma (denk Jaguar XJ, BMW 7, Mercedes S, etc), dan is het in China de normaalste zaak van de wereld dat een succesvolle CEO zich laat rondtoeren in een verlengde BMW 3 Reeks. Jaguar, die werpen zich nu ook in de strijd, met een langere versie van haar XE, de XEL. In navolging op de XJL en XFL.
De XEL neemt de lijnen van de XE over maar voegt tien centimeter toe tussen de wielen. Daardoor krijgt de inzittende achteraan een serieuze ruimteboost en een grotere deur om in te stappen. De Chery Jaguar Land Rover Joint Venture zal instaan voor de productie in China, onder de kap een turbogeladen 2-liter viercilinder benzine met 200 of 250 pk. Geen straf om in gereden te worden of zelf in te rijden lijkt ons.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 6 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 8 uur geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 10 uur geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 12 uur geleden