De meest eigenzinnige crossover van het C-segment kent zijn prijs. We hebben het natuurlijk over de Subaru Crosstrek die standaard komt met permanente vierwielaandrijving, een boxermotor en 8 jaar garantie. Kostenplaatje? Minimaal 35.245 euro.
De opvolger van de Subaru XV? Die heet Crosstrek. Al is het vooral de naam die wijzigt, want de fundamenten - en de looks - blijven zo goed als onveranderd. De Crosstrek is dus nog steeds een performante offroader die zich een familiegezicht aanmeet. Daardoor geen pseudo-offroadkwaliteiten of een petieterige driecilinder voorin, wel een 2-liter viercilinder boxermotor, permanente vierwielaandrijving en een riante rijhoogte van 22 centimeter.
8 jaar garantie inclusief
Het resultaat is dat je deze auto snapt, of er met een luide gil omheen loopt. Toch houdt dat Subaru niet tegen om de Crosstrek competitief in de markt te zetten. Voor zijn basisprijs van 35.245 euro koop je namelijk een hoop concurrenten, maar die zijn bij lange niet zo riant uitgerust, beschikken allerminst over dezelfde offroadkwaliteiten én komen niet met 8 jaar garantie.
Bij Subaru geloven ze trouwens ook niet in opties. Drie uitvoeringen, daar zul je het mee moeten doen. Zo is de basisprijs van hierboven voor uitvoering Comfort, een trapje hoger staat de Luxury (€37.245) en helemaal bovenaan staat uitvoering Premium (€39.245). Hoewel het gros van de Europeanen eerder hun gading bij pakweg een Nissan Qashqai zal vinden, kan de Subaru-adept zijn dag niet meer stuk.
Lees HIER onze eerste test van de Subaru Crosstrek.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden