Godzilla mag het weerom een jaartje uitzingen, want de Nissan GT-R R35 heeft zonet een opfriskuur gekregen voor "modeljaar 2025". De grootste nieuwigheid is de introductie van een, euhm, blauw interieur en de bevestiging dat dit jaar definitief het doek valt over de supercarvernieler. Enfin, waarschijnlijk.
17 jaar, zolang is het weeral geleden dat Nissan het doek trok van de huidige GT-R R35. En hoewel er al jaren wordt gespeculeerd over zijn pensioen, lijkt het er dit jaar toch écht in te zitten. Zo werd bij de onthulling van MY2025 volgens Japanse media aan lokale Nissan-dealers meegedeeld dat er productieplaats is voor maximaal 1.500 stuks, daarna is het over-en-uit. Wat er zoal nieuw is aan de MY2025?
Blauwtje
In het geval van de Pure Edition en Nismo eigenlijk niets. De Premium Edition T-Spec en Track Edition krijgen interne motoronderdelen van de Nismo en de Premium Edition kan je desgewenst bestellen met het "Blue Heaven" interieur. Kunst of kitsch, dat laten we in het midden.
Verwacht de opgefriste GT-R trouwens niet meer in Europa. Door zijn leeftijd voldoet 'ie al lang niet meer aan de geluids- en emissie-eisen van Europa. Daarnaast zou hij ook per juni uitgerust moeten zijn met een hoop extra veiligheidsnufjes. Die moeite gaat Nissan zonder twijfel niet doen voor de pensioengerechtigde GT-R. Opvolger R36? Die wordt ten vroegste rond 2030 verwacht.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden