Renault en Mahindra beëindigen hun samenwerkingsoverenkomst voor de bouw van de Dacia in India. Mahindra & Mahindra (M&M) neemt het aandelenpakket van 49% van de Fransen over. Het blijft ook de Dacia Logan onder bouwen voor de Indiase markt, maar betaalt daar nu licentierechten voor. Tot eind dit jaar wordt de wagen onder de Renault-naam verkocht in India, nadien gaat het model verder onder Mahindra & Mahindra-vlag.
Dat gebeurt onder gewijzigde versie, de motoren worden zuiniger gemaakt, de lengte wordt verminderd. Zo valt de wagen in een gunstiger fiscaal regime, wat volgens M&M de verkoop moet bevorderen.
Renault en M&M werkten sinds 2005 samen onder de joint-venture 'Mahindra Renault Pvt Ltd.'. Bedoeling was elk jaar 50.000 stuks van de Logan te slijten maar dat aantal werd lang niet gehaald. Ondanks de exploderende Indiase automarkt, was de afzet slechts 10% van het beoogde volume.
Via: Autovisie
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Regeltjes, Regeltjes en nog eens regeltjes, we worden hoe langer hoe meer behandelt gelijk kleuters...
Door Sparky 1 dag geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
En dat is dan een reden om voordelen te krijgen ? Straks vragen bezitters van een Ferrari ook nog...
Door Jos D. 1 dag geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Doodziek wordt je van al die regeltjes pure geld klopperij van nare bureau mannetjes of vrouwtjes...
Door Roelof 2 dagen geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Zou men niet beter stoppen met deze onzin. LEZ is gewoon een verkapte vorm van belastingen. Mensen...
Door joseph 2 dagen geleden