Op dit moment is de auto nog steeds een consumptieproduct maar als het van BMW en Jaguar af hangt, dan wordt het binnenkort een service. Een soort van Uber per merk, zeg maar.
Evolutie komt er door op een andere manier naar de dingen te zien. Had Microsoft destijds doorgehad dat de ellenlange namen bij MSN-profielen eigenlijk een soort van status-updates waren, ze hadden Facebook enkele jaren eerder uitgevonden. Ook automerken kijken naar steeds andere manieren om hun auto's aan de man te brengen. En met het wereldwijde succes van autodelen en Uber, springen BMW en Jaguar Land Rover mee op de band.
Reachnow & InMotion
Zo biedt BMW in Noord-Amerika (San Francisco en Seattle) ReachNow aan, een concept waarbij je op voorhand een BMW kan reserveren, laten leveren of oppikken op gedeelde plaatsen. Hetzelfde is Jaguar nu aan het uitwerken. Daar heet het InMotion en werkt en team van dertig personen aan het uitrollen van een autodelendienst met exclusief modellen van Jaguar en Land Rover.
Vind je op dit moment dus nog Polo's op autodeelplaatsen, dan kunnen er binnenkort wel eens een F-Type en M4 naast staan. Of we daar rouwig om zijn?
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden