Volgens een onderzoek door Dacia in het Verenigd Koninkrijk weet meer dan de helft van de respondenten niet waarvoor alle knopjes op de wasmachine dienen. Technologie is té gecompliceerd geworden volgens het merk en het trekt daartegen ten strijde.
'Simpel is slim', dat is het kernstatement van waaruit Dacia altijd vertrekt wanneer het nieuwe technologie wil implementeren in een productiemodel. Technologie moet er niet aan boord zijn omdat het simpelweg technologisch is. Nee, chauffeurs moeten er ook daadwerkelijk iets aan hebben. Waarmee het Roemeense merk stiekem een sneer geeft naar de techoorlog die verschillende - vooral Duitse - merken aan het voeren zijn. Volgens Dacia gebruiken miljoenen mensen maar de helft van de functies die moderne toestellen aan kunnen. Waardoor het bedrijf in twijfel stelt hoe nuttig die gizmo's nu echt zijn voor de gebruiker.
'We doen geen zinloze technologie', aldus Dacia. 'We zijn trots op het feit dat we onze klanten exact geven wat ze nodig hebben voor een aanvaardbare prijs.' Sja, kan je de Roemenen eigenlijk ongelijk geven?
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 21 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 23 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden