De Jaguar Land Rover-groep heeft besloten haar productie in het tweede deel van 2018 terug te schroeven in de Halewood-fabriek. Aan de basis ligt de dalende vraag naar diesels en de vraagtekens er rond.
90% van de Jaguar en Land Rovers die de groep verkoopt hebben een diesel aan boord. Waardoor het voor JLR natuurlijk geen goed nieuws is dat de diesel in een kleine penarie zit. Klanten weten niet wat ze moeten kopen en in thuisland Engeland zullen diesels van april zwaarder belast gaan worden. Het noopt JLR alvast om de Halewood-fabriek later dit jaar op een lager pitje te zetten. De fabriek staat in voor modellen van Range Rover en die worden nu eenmaal nog vaak met een diesel gekocht.
Verder haalt Jaguar Land Rover ook nog de vraagtekens rond Brexit aan. Waarmee het een duidelijk signaal naar de overheid geeft om stilaan duidelijkheid te scheppen over de rol van het Verenigd Koninkrijk in de EU.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden