Bij BMW beseffen ze dat stilstaan achteruitgaan is. Daarom opent het Duitse merk in Evere een gloednieuwe showroom die als voorbeeld zal gebruikt worden voor de andere dealers. Wat kan je als klant nu juist verwachten? Wij gingen een kijkje nemen.
BMW verkocht - samen met MINI - vorig jaar 36.615 wagens. België en Luxemburg zijn dan ook een belangrijke markt voor het merk. Met een prominente plek in de marketshare moet het klanten blijven aantrekken. Daarom gaat het haar dealernetwerk finetunen. Een netwerk dat voor 60 procent bestaat uit dealers die er al vanaf het begin - 40 jaar geleden - bij waren.
Apple achterna
Dankzij hét merk voor de hipster, Apple, verwachten we jaarlijks nieuwe dingen (bedankt iPhone). Dat merk je maar al te goed bij de line-up van BMW. De éne keer geslaagd (M235i), de andere keer iets twijfelachtiger (5GT). Ook bij de dealers gaat BMW de Apple-toer op. Nee, we hebben het dan niet over een iPad aan elke wagen met informatie, wel over de product geniuses. Jonge, frisse mensen die je begeleiden in je keuze van de perfecte BMW. Vorig jaar nog in een proeffase in Engeland, nu stilaan aan het doorsijpelen naar alle dealers. De verkoper blijft een andere persoon.
Niet voor grijze knarren
Qua designvlak zullen de dealers meer gebruik maken van open ruimtes, wittere kleuren en hout. Kwestie van je een warm gevoel te geven. Daarmee verdwijnt het grijze imago van de huidige dealers. Het eerste toonbeeld staat in Evere op de Leuvensesteenweg te pronken in al zijn nieuwigheid. Moest je eens langsgaan, maak zeker een praatje met de product geniuses. Kwestie van ze wat oefening te geven.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen