Wat is er aan de hand, Suzuki?
Wie een blik werkt op de modellen die Suzuki vandaag verkoopt, ziet dat de lijst stevig is uitgedund. De Ignis, Swift, S-Cross en Vitara blijven in de catalogus staan, terwijl de Baleno, Celerio en zelfs de recente Jimny zachtjes richting uitgang geduwd worden. WLTP en strengere uitstootnormen liggen aan de basis, zo blijkt.
Alleen nog stock
“De Baleno en Celerio zijn definitief geschrapt en keren dus niet meer terug”, zo klinkt het bij de Suzuki-invoerder. “Ook de 1.0 Boosterjet beantwoordt niet meer aan de strengere normen en verdwijnt dus ook”. De turbobenzine, die Suzuki’s gamma atmosferische motoren kwam aanvullen, is dus niet langer verkrijgbaar op de Swift, S-Cross en Vitara. Wel nog op enkele stockmodellen, aldus Suzuki, en ook van de Celerio zijn er nog exemplaren bij de dealers te vinden.
Tijdelijk verdwenen
En wat met de recente Jimny, die vorig jaar pas op de markt verscheen? “Die is tijdelijk niet verkrijgbaar om zijn atmosferische 1.5 aan de strengere normen te doen beantwoorden”, zegt Suzuki. Een uitgelezen kans om de wachtlijst weg te werken, zo blijkt. Van de kleine 4x4 kunnen de Japanners immers niet genoeg exemplaren aanslepen: wie begin dit jaar op het Autosalon zijn Jimny bestelde, krijgt hem eindelijk in april.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 22 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 1 dag geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 2 dagen geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden