Supermarktketen Lidl plaatst meer laadpalen in ons land

Lidl laadpalen elektrische auto fiets

Supermarktketen Lidl gaat het aantal laadpalen op zijn supermarktparkings uitbreiden. Vandaag zijn dat er 61, tegen het einde van dit jaar moeten dat er 100 zijn.

In 2012 installeerde Lidl de eerste laadpalen op zijn supermarktparkings. Vandaag telt de supermarktketen 61 van dergelijke palen. “Gemiddeld wordt een laadpaal 150 keer per maand gebruikt en dat aantal stijgt elke maand”, aldus Lidl. Tegen eind dit jaar moet dat aantal uitbreiden naar 100 exemplaren. Elke laadpaal telt bovendien twee stekkers, waardoor het aantal laadpunten 200 bedraagt.

Gratis opladen

De 39 extra laadpalen worden geplaatst bij Lidl-filialen die al voorzien zijn van zonnepanelen. “Als er zon is, zullen de laadpalen volledig op energie uit de zonnepanelen draaien”, zo klinkt het. Het opladen is bovendien helemaal gratis: “De stekker in de wagen steken volstaat. Het zijn allemaal snelladers waar zowel batterijen op wisselstroom als op gelijkstroom kunnen opgeladen worden. Ook wagens met verschillende types aansluitingen kunnen er terecht. Tot slot zijn er ook laadpunten voorzien voor elektrische fietsen.”

Lidl is niet de enige supermarktketen in ons land die laadpalen op zijn parkings heeft geïnstalleerd. Onder meer winkelketens Colruyt en Delhaize hebben eveneens op verschillende van hun supermarktparkings laadpalen voor elektrische auto’s staan.

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Markske 15:47
afbeelding van Markske

Artikel is niet helemaal correct.
Aan de Lidl staan triple chargers met 3 kabels: AC, ChaDeMo en CCS, beide laatste DC en er is er maar 1 van de 2 die tezelfdertijd gebruikt kan worden. Dus geen 100 laadpalen die 200 laadpunten zijn op DC maar slechts 100.
En dat men terzelfder tijd AC kan laden, ja maar daarmee zal je de nodige energie van thuis tot aan de Lidl en terug niet geladen hebben tijdens je winkelsessie

andre123 17:52
afbeelding van andre123

ac laden aan 22 kw lukt prima(ervaring) al verdenk ik er lidl soms wel van niet altijd
de volle capaciteit te leveren.
onlangs nog geladen aan 22 kw gedurende 55 min,slechts7 kw effectief,terwijl je 20 kw kan halenop andere ogenblikken.
mss hebben de zonnepanelen ermee te maken?
en nee,de batterij was niet boven 80%

David Sommen 10:37
afbeelding van David Sommen

Andrei123, het lijkt erop dat je een auto hebt die niet geschikt is om te laden aan 3fasen AC, maar slechts laadt op één van de drie fasen. Dan is 7kw op een uur (=1/3 van 22kW/h) een zeer logische uitkomst.
Zover ik weet kunnen enkel een Renault Zoe en sommige Tesla's laden op 22kW AC. De meeste auto's die ook een DC snellader bezitten laden slechts max. op 7kW enkelfase of soms 11kW driefasen.

Siem 18:16
afbeelding van Siem

Andre123, kan je wagen wel 22kWh AC laden?
Veel wagens kunnen maar zo’n 7 of 11 kWh AC laden, een Renault Zoé is een van de uitzonderingen die wél 22 kWh AC kunnen laden...

Twingo electric 20:19
afbeelding van Twingo electric

met een renault twingo electric, met 22kw cameleon lader, bij de lidl aan de laadpaal gestaan.
8,8 ( 80 tot 90 km) in 30 minuten geladen.

Louike 09:45
afbeelding van Louike

Ik heb zowel een Delhaize als een Colruyt op +- 6km, ideaal ik laad gemakkelijk die afstand tijdens shoppen, meer moet dat niet zijn.

Yannick 13:40
afbeelding van Yannick

die laders zijn extreem traag. thuis laad ik sneller op en heb zelfs geen wallbox

Bikerathar 16:08
afbeelding van Bikerathar

@ Yannick : is wel heel bizar, thuis kan je 10A laden. DC tot 50A . je zou snel min 10kW moeten laden tenzij je batterij boven de 80% zit

Twingo electric 19:10
afbeelding van Twingo electric

Helemaal prima,
in 30 minuten 8.8 kw gratis geladen, wat goed is voor 80 tot 90 km met onze renault twingo electric.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws