Officieel: Lexus LS facelift introduceert side vents (2020)

Lexus LS facelift 2020

Met de komst van een nieuwe generatie Mercedes S-Klasse om de hoek neemt Lexus het zeker voor het onzekere. Een opgefriste versie van de LS moet het Japanse alternatief voor de gevestigde Duitse waarden beter in de verf zetten. Twijfelachtige luchtsleuven op de flank inclusief!

Hebben we het over limousines, dan denk je bijna automatisch aan de Duitse 3: Mercedes S-Klasse, BMW 7 Reeks, Audi A8. Terecht. Want in Europa hebben andere inzendingen nog geen deukje kunnen maken in de verkoop van die Duitse edellieden. Toch zijn er merken die stug volhouden om een alternatief aan te bieden. Denk maar aan Jaguar en de XJ maar ook aan Lexus en de LS.

Lexus LS Type-R?

Die LS ging in 2017 aan zijn vijfde generatie, waardoor Lexus het nu tijd vindt voor een opgefriste versie. De nakende komst van een nieuwe generatie Mercedes S-Klasse heeft daar zonder twijfel iets mee te maken. Toch spant Lexus niet alle spierballen op, want de LS facelift verschilt visueel weinig van zijn basis. Zo zijn er subtiel aangepaste koplampen en een radarsensor in de grille die voortaan zijn eigen sproeiers krijgt. Kwestie van ten alle tijden gebruik te kunnen maken van die radar.

Lexus LS facelift 2020

Nieuwe bumpers rondom maken tenslotte het plaatje af. Of toch niet helemaal, want de hybrideversie pronkt op de persplaatjes met eigenaardige koelsleuven op de flank. Verluchtingsgaten die je eerder op een Honda Civic dan een Lexus LS verwacht. We zijn alvast benieuwd wat de technische reden is voor de plaatsing hiervan.

Luxesloep

Ook het interieur kent geen grote evolutie. Eerder subtiele updates. Zo is er een digitale achteruitkijkspiegel en een dashboard met wat meer fysieke knopjes voor het bedienen van de stoel- en stuurverwarming. Het 12.3-duims infotainmentscherm is aanraakgevoelig en herbergt Android Auto en Apple CarPlay. Achteraan zit je nog steeds zoals een keizer, in absurd comfortabele captain chairs.

Lexus LS facelift 2020

Dat comfort zal je trouwens extra merken tijdens het rijden. Want hoewel de visuele veranderingen beperkt blijven, werd er serieus wat werk gestoken in het rijgedrag van de LS. Zo werd de adaptieve ophanging opnieuw gekalibreerd en werden de ophangingspunten van de motor vernieuwd. Daardoor zou er minder trilling de cabine binnen mogen komen. Ongeacht dat je nu op weg bent met de LS 500h hybride of de LS 500 met V8.

Lexus LS facelift 2020

Dit najaar trekt de LS facelift naar Japan, de rest van de wereld moet wachten tot begin 2021.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Jean Feyaerts 11:52
afbeelding van Jean Feyaerts

Aangezien de nieuwe Lexus IS niet naar Europa komt wegens te weinig interesse hoeft de LS voor mij ook niet naar hier te komen .Zullen ook niet teveel exemplaren van verkocht worden .

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws