BMW wil in september het B57S-motorblok uit roulatie nemen. Dat blok is beter bekend als de M50d, oftewel de diesel met vier turbo’s.
Een huzarenstukje was het wel, die M50d. Een 3.0 zes-in-lijn met vier turbo’s, een aantal dat in serieproductie alleen bij Bugatti voorkomt. Hij debuteerde in 2016 in de BMW 750d, maar vond nadien ook zijn weg naar de 5 Reeks, in de M550d. Ook de X5, X6 en kolossale X7 kregen zo’n M50d-variant met vier turbo’s.
Maar het motorblok up-to-date houden blijkt te complex en te duur, zo schrijft BMWBlog. Laat staan om het te doen beantwoorden aan de strengere uitstootnormen. Daarom zou München de M50d in september uit roulatie nemen. Bij wijze van uitzwaai zou BMW een “Final Edition” plannen voor de X5 M50d en X7 M50d, al is het nog niet duidelijk of die ook tot bij ons komt.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 9 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 14 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 15 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 20 uur geleden