Q8 voorziet 20 extra laadstations in Vlaanderen

In de komende twaalf maanden zal brandstofleverancier Q8 zowat 20 snelladers voor elektrische wagens installeren bij haar tankstations. Het eerste komt er bij de Delhaize-supermarkt in Rumst.

Brandstofleverancier Q8 is als door de bliksem geraakt en doet een inhaalslag als het op elektrisch rijden aankomt. Het bedrijf wil in het komende jaar laadpalen installeren op een twintigtal parkings van grote winkels. De eerste komt in Rumst bij Mechelen, later volgen ook andere supermarktketens en winkelcentra. Op dit moment heeft Q8 al laadpunten in een twintigtal tankstations. In de komende vijf jaar willen ze dat aantal uitbreiden tot 100.

sinds 2017

Q8 is niet de enige die stilaan inzet op elektromobiliteit, ook andere brandstofleveranciers maken stilaan de omschakeling. Bij Q8 begon die al in 2017, toen het experimenteerde me snelladers van EDF Luminus op zijn stations. Begin 2019 installeerde Q8 de eerste ultrasnelladers langs de Belgische snelwegen, in samenwerking met Ionity. Verwacht wordt dat alles in een stroomversnelling - pun intended - zal terechtkomen. Want steeds meer bedrijven laten hun werknemers met elektrische wagens de baan op gaan.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 7 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
andre123 20:00
afbeelding van andre123

allemaal mooi op papier,en voor diegenen die niet zelf voor de kosten opdraaien.
voor partikulier gebruik zijn die stations veeeel te duur,thuis 'tank' je aan 1/3 van de prijs,
zo wordt ev rijden wel heeeel duur

Adriaan 20:40
afbeelding van Adriaan

Ik hoop dat je niet met de verwachting zat dat EV rijden ons goedkoper ging uitkomen dan benzine. Hoe lang gaat het duren eer extra accijnzen aangerekend gaat worden als je thuis uw auto laad? De slimme elektriciteitsmeter moest er niet alleen komen voor de zonnepanelen hoor...

andre123 08:16
afbeelding van andre123

natuurlijk dient die slimme meter in eerste instantie om te beboeten,en niet alleen ev rijders,
maar ik rij ondertussen toch al meer dan 3 jaar zo goed als gratis,(uitgezonderd de enkele keren laden aan de bewuste dure snelladers)en dat pakken ze me in elk geval niet meer af.
wat die accijnzen betreft,dat hebben de vele dieselrijders al ondervonden...
10 j geleden allemaal een kerktorendiesel (met alle gevolgen van dien)omdat de prijs aan de pomp goedkoop was.......
de staat is nu eenmaal de meest obetrouwbare schakel in lange termijn denken.

Adriaan 14:29
afbeelding van Adriaan

3 jaar zo goed als gratis? Uw zonnepanelen van de camionne gevallen? Voor de gemiddelde prijs van 5000€ van een installatie kan ik ook behoorlijk lang rijden hoor (Grof weg 80000km op diesel).

andre123 20:31
afbeelding van andre123

die panelen doen dan ook niet alleen dienst voor de wagen he wijsneus.
en die hebben zichzelf ondertussen allang dubbel terugbetaald.
trouwens ik betaal ook geen wegentax inschrijvingstax en onderhoud op 3 j kost me amper 200 e.
veel plezier nog met uw roetstoof.

Adriaan 20:58
afbeelding van Adriaan

De wegentaks van mijn roeststoof kost ong 3 maand van de huur van uw batterij ;-)

andre123 08:34
afbeelding van andre123

de huur van mijn batterij is een bedrag dat ik niet hoef af te dokken bij de aankoop van de wagen.(sommigen hebben geen flauw benul wat dat betekend,zelf betalen)
niet iedereen heeft 8000 euro in de schuif liggen,ik betaal de huur,sommigen gaan lenen,anderen krijgen het van hun werkgever.......
ik heb diesel gereden lpg gereden benzine gereden en nu electrisch.(en zelf betaald)
diegenen zonder ervaring weten altijd het best hoe de vork in de steel zit.....

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws