Waarom je nu een Porsche Boxster moet kopen (2018)

porsche-boxster-986

De Boxster is volgens sommigen het minst geliefde model in de Porsche-line-up, al hebben die sommigen er vaak nooit mee gereden. Het is echter nu het moment om een eerste generatie op de kop te tikken, voor ze compleet onbetaalbaar worden. Waarom we dit voorzien?

Porsche heeft een nieuwe klassieker in haar gamma. Jawel, de Boxster. Het Duitse merk heeft namelijk de 986 Boxster (lees: de eerste generatie die werd geproduceerd tussen 1996 en 2004) toegevoegd aan haar Classic Gamma. Een belangrijke beslissing, want daardoor zal de Boxster beroep kunnen doen op officiële onderdelen van Porsche Classic, speciaal getrainde mecaniciens in de garage en zogenaamde "restomod" upgrades (denk aan een moderne navigatie verpakt in de klassieke vorm).

De onderdelenlijst is trouwens uitgebreid en indrukwekkend. Een snowboardhouder (!), sportuitlaat of nummerplaathouder met Porsche Classic-logo... het kan allemaal. Momenteel kan je een eerste generatie Boxster op de kop tikken voor nog geen 10.000 euro, benieuwd hoe snel die prijs zal stijgen zoals bij grote broer 911.

Laatst gepubliceerd

Reacties (14)

Plaats een reactie
Luc 16:17
afbeelding van Luc

Dit wil meteen ook zeggen dat de onderdelen aan dubbel van de prijs kunnen worden aangerekend. Ik spreek uit ervaring.

Yannick 18:59
afbeelding van Yannick

ik denk dat vrijwel elke oude porsche een goede investering is zolang hij deftig is onderhouden en niet rot is. Die 924, 928 en 944's zijn ook al stevig aan het stijgen in waarde.
Helaas nu véééél plaats voor en weinig geld :-p

Wim 11:06
afbeelding van Wim

eeuwig dilemma :) Ben wel fan vd eerste Boxster, heeft Porsche gered. Had wel de nodige kinderziektes had ik begrepen.

Yvesw 12:42
afbeelding van Yvesw

Och kom, tegenwoordig zitten we allemaal thuis met kinderziektes die beletten om tof gerief te kopen... ;-)

Dietrich 14:38
afbeelding van Dietrich

Klopt en ook mee eens!
Kinderziektes zijn eruit gehaald bij de 1st gen. vanaf de 2.7 motor modellen die in het jaar 2000 op de markt gekomen zijn. Het model van 1996 tot 2000 heeft een 2.5 motor en bevat kinderziektes die verder gaan dan de motoriek. Zoeken naar 2.7 dus die min. van het jaar 2000 is!

Yannick 15:41
afbeelding van Yannick

@dietrich
dit is de informatie die we nodig hebben zie !

Wim 10:14
afbeelding van Wim

idd, thanks!

jan baert 20:03
afbeelding van jan baert

hallo , heb jou reactie gelezen ,ik bezit een boxster 986 2.7 van 2002 moet ik schrik hebben van de IMS lager ? die zoveel wordt besproken?
groetjes jan

Peter 20:40
afbeelding van Peter

Laat u vooral NIET vertellen dat een boxster een 'vrouwen-Porsche' is! De boxster is zowel top om te cruisen maar kan eveneens z'n 'MANNETJE' staan op circuit! Beter handelbaar op de weg dan een oude 911, maar kan toch speels uit de hoek komen! De beste koop die ik ooit deed, terwijl ik nog een 911 heb ook! Ik ben er alvast fan van!

Velleman didier 14:36
afbeelding van Velleman didier

Heb zelf 1van de eerste 1998 nu 6 jaar in bezit en inderdaad een heel leuke en goed liggend op de baan , top auto en tenslotte betaalbaar .

Rudi 09:58
afbeelding van Rudi

Beste Porschisten en autoliefhebbers,

ik blijf mij verbazen over het 'afbranden' van het eerste model 2.5.
Ikzelf heb sinds menige jaren een dergelijk ex, van januari 1998, full option, Tiptronic S, met complete 'classic' uitrusting (rood lederen interieur, metaalgrijze lak, hardtop, speedster-'bulten', afdekhoes ('persenning') en ik ben de mening toegedaan dat je vanuit oldtimerperspectief net best die allereerste lichting aanschaft.
Geniet in elk geval van jullie Porsche !

Sportieve groeten,

Rudi

Ronald 20:59
afbeelding van Ronald

Heb een smetteloze 2.5 986 uit 1997 in bezit met een zeldzame zeewier groene kap en dito interieur. Met nog geen ton op de teller ziet hij niet alleen uit als een nieuwe, maar rijdt hij ook zo. Wat een heerlijke sportauto, die voor een cabrio hard zat rijdt. Kan hem iedereen aanbevelen, rijd echt veel beter dan een 911.

jp57 18:11
afbeelding van jp57

ben inderdaad benieuwd nr waardevastheid ,,heb eentje van 2001. 2.7 met80000km twijfel hem weg te doen graag jullie opinie

philip depreitere 18:56
afbeelding van philip depreitere

Maart dit jaar heb ik mij ook gewaagd. Een "goedkope" 2.7 van 2000 met 255 000km op de teller. Zo'n 6000 km mee gereden na de laatste olieverversing en dan een olie analyse laten uitvoeren. Motor bleek in heel goeie staat ! Oef. Heb sinds die resultaten alleen maar nog meer plezier van. De rest is kwestie van verstandig rijden. (eerste 10 min niet boven de 4000 tr/m e.d.) en goed voor zorgen hé !

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws