Porsche breidt het gamma van haar elektrische Taycan wat verder uit naar onderen. De basis-Taycan - zonder toevoeging - krijgt wat minder vermogen maar ziet daarmee wel zijn actieradius uitbreiden.
Met de nieuwe toevoeging krijgt de Taycan nu vier versies in het aanbod. Bovenaan zit de 761 pk sterke Turbo S zonder turbo, in het midden zit nu de Turbo zonder turbo met 680 pk en op het derde schavot vertoeft de 430 pk sterke Taycan 4S. Sinds vandaag sluit de basis-Taycan de rij met keuze uit een vermogen van 326 pk of 380 pk. Die kan je herkennen aan de 19 inch Taycan Aero velgen, met zwarte remklauwen.
twee battery packs
Die 326 pk kunnen tijdelijk tijdens de Launch Control verhoogd worden naar 408 pk en krijg je alleen als je de motor combineert met het kleinste accupakket, 79,2 kWh groot. Porsche biedt echter ook het Performance Battery Plus-pakket aan, waarbij je een 93,4 kWh accu aan boord neemt. Daarmee heb je dus de 380 pk waarvan hierboven sprake. Gebruik je de launch control bij deze versie, dan heb je tijdelijk 476 pk ter beschikking.
Beide versies zijn enkel te verkrijgen met achterwielaandrijving. De variant met het kleinste accupakket rijdt 431 kilometer ver, de grotere batterij brengt je 484 kilometer ver, beiden volgens de WLTP-cyclus gemeten. Hierdoor wordt de actieradius van de 4S met Performance Plus accu met 18 kilometer overtroffen.
alletwee hetzelfde
Opladen van de batterijen doe je met maximaal laadvermogen van 270 kW. Accelereren naar de 100 km/u doe je met de basis-Taycan in 5,4 seconden, onafhankelijk van welke versie je gekocht hebt. Ook de topsnelheid is bij beide versies hetzelfde, hoger dan 230 km/u zal je niet komen.
Recente reacties
Mazda toont CX-80: SUV met zeven zitplaatsen… of verrassend veel luxe
Kijk naar de CX90 voor de Amerikaanse markt en je hebt al serieus globaal beeld wat deze CX80 gaat...
Door Carlos 8 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
De batterij mag altijd tot 100% geladen worden, je mag deze enkel niet langdurig op 100% laten...
Door this 1 dag geleden
Citroën C3 (2024)
Hoe zit het met de (soms noodzakelijke) opties, die de prijs gevoelig kunnen opvoeren ?
Door hugo 2 dagen geleden
Rijtest: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
Heel goede reaktie Dick, ik vond het ook al een rare tester die niet weet hoe die in een cvt moet...
Door JohnK 2 dagen geleden