Deze zomer gaf Volkswagen zijn Tiguan een facelift. Meteen introduceerde het ook een R-versie en een plug-inhybride. Die stekkerversie heeft nu ook een prijskaartje.
De Tiguan-met-stekker gebruikt de 245 pk sterke hybride aandrijflijn van de Volkswagen-groep. Die kennen we intussen ook al van de Golf GTE, Skoda Octavia RS iV, enzovoort. De basis vormt een 1.4 TSI-turbobenzine, en het geheel moet volledig elektrisch 50 WLTP-kilometer ver geraken. Volgens de NEDC 2.0 haalt deze Tiguan eHybrid een CO2-uitstoot van 33 g/km en een verbruik van 1,5 l/100 km.
Vanaf 41.070 euro
Volkswagen vraagt 41.070 euro voor de Tiguan eHybrid. Dan vertrek je in de uitvoering Life, en krijg je standaard onder meer led-koplampen, airco met drie zones, een adaptieve cruisecontrol en digitale radio. Een trapje hoger is de eHybrid ook te krijgen als Elegance (45.245 euro), met achteruitrijcamera en digitaal instrumentenpaneel.
Wie het liever sportiever wil, kan kiezen voor de R-Line (45.640 euro). Tot slot is er nog de luxueus aangeklede Platinum. Combineer je die uitvoering met de eHybrid, dan betaal je 48.580 euro. Je krijgt er dan wel nog onder meer navigatie en een panoramadak bovenop.
Concurrenten
Qua concurrenten denken we onder meer aan de Volvo XC40. Diens 211 pk sterke plug-inhybride Recharge heeft een prijskaartje van 46.780 euro. Met 262 pk kost hij 47.880 euro. De plug-inhybride BMW X1 xDrive25e is 220 pk sterk en kost 46.350 euro. Hoeft het geen premiummerk te zijn, dan is er de Citroën C5 Aircross Hybrid (40.783 euro), de Peugeot 3008 Hybrid (40.220 euro) of – waarom niet? - de nieuwe MG EHS Plug-in Hybrid (34.985 euro).
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden