
Deze zomer gaf Volkswagen zijn Tiguan een facelift. Meteen introduceerde het ook een R-versie en een plug-inhybride. Die stekkerversie heeft nu ook een prijskaartje.
De Tiguan-met-stekker gebruikt de 245 pk sterke hybride aandrijflijn van de Volkswagen-groep. Die kennen we intussen ook al van de Golf GTE, Skoda Octavia RS iV, enzovoort. De basis vormt een 1.4 TSI-turbobenzine, en het geheel moet volledig elektrisch 50 WLTP-kilometer ver geraken. Volgens de NEDC 2.0 haalt deze Tiguan eHybrid een CO2-uitstoot van 33 g/km en een verbruik van 1,5 l/100 km.

Vanaf 41.070 euro
Volkswagen vraagt 41.070 euro voor de Tiguan eHybrid. Dan vertrek je in de uitvoering Life, en krijg je standaard onder meer led-koplampen, airco met drie zones, een adaptieve cruisecontrol en digitale radio. Een trapje hoger is de eHybrid ook te krijgen als Elegance (45.245 euro), met achteruitrijcamera en digitaal instrumentenpaneel.
Wie het liever sportiever wil, kan kiezen voor de R-Line (45.640 euro). Tot slot is er nog de luxueus aangeklede Platinum. Combineer je die uitvoering met de eHybrid, dan betaal je 48.580 euro. Je krijgt er dan wel nog onder meer navigatie en een panoramadak bovenop.

Concurrenten
Qua concurrenten denken we onder meer aan de Volvo XC40. Diens 211 pk sterke plug-inhybride Recharge heeft een prijskaartje van 46.780 euro. Met 262 pk kost hij 47.880 euro. De plug-inhybride BMW X1 xDrive25e is 220 pk sterk en kost 46.350 euro. Hoeft het geen premiummerk te zijn, dan is er de Citroën C5 Aircross Hybrid (40.783 euro), de Peugeot 3008 Hybrid (40.220 euro) of – waarom niet? - de nieuwe MG EHS Plug-in Hybrid (34.985 euro).
Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 17 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 22 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 2 dagen geleden