
Opmerkelijk: Ford kondigde recent een elektrische toekomst aan voor het merk in Europa en bracht net nog een volledig elektrische Mustang Mach-E op de markt. Maar de ‘gewone’ Mustang? Die wordt alleen nog met V8 verkocht. De Ecoboost-viercilinder is dus uit de catalogus verdwenen.
De verkoop van de Mustang maakt in Europa natuurlijk maar een klein percentage van de totale verkoop uit van Ford. Een echt grote impact op de CO2-cijfers van het merk zal de pony car dus niet hebben. Toch blijkt dat het gros van de klanten op het Oude Continent de V8 boven de Ecoboost-viercilinder verkoos, ondanks de vaak hogere taksen en belastingen.
Reden genoeg voor Ford om die Ecoboost niet langer bij ons aan te bieden. Nu ook de laatste stock stilaan de deur uit is, is de Mustang met 2.3-viercilinder Ecoboost uit de prijslijst verdwenen. Je kunt bij ons dus alleen nog voor de GT-versie met 5.0 V8 kiezen, die met een prijskaartje van 48.650 euro nog steeds een van de goedkoopste V8-modellen op de markt blijft. Of voor de Mach 1 natuurlijk, al betaal je daar met 61.150 euro al vlot 10.000 euro meer voor.
Recente reacties
Dit zijn de 10 meest populaire EV's in België (Q1,2021)
En hoeveel daarvan particulier aangeschaft ?
Door Jos D. 17 uur geleden
Mercedes plaagt met EQT Concept
In tegenstelling tot de speelse vorige, is de nieuwe Kangoo strakker vorm gegeven, zodat hij...
Door BePa 1 dag geleden
Maken of kraken: Audi A6 Avant e-tron [RENDER]
Of voor zowat elke mid size suv dat ze vandaag verkopen...
Door Adriaan 1 dag geleden
Officieel: Mercedes EQB rijdt EQA achterna
ik wacht al enkele maanden op lease prijzen voor de EQB... Maar nu ik die foto zie met de...
Door Yannick 1 dag geleden