Mercedes houdt woord en geeft de EQA nieuwe vermogensversies. Die moeten een breder doelpubliek aanspreken dan bij de lancering het geval was.
Niet dat Mercedes zich miskeken heeft op dat doelpubliek, van bij de lancering was er namelijk al sprake van nieuwe vermogensversies op termijn. Die termijn blijkt verstreken want Mercedes geeft nu de EQA 300 4MATIC en de EQA 350 4MATIC vrij. De eerste krijgt een vermogen van 228 pk, de tweede doet het met een lekkere 292 pk.
even grote dorst
Volgens Mercedes verbruikt de EQA 300 15,8 kWh per100 km, dat is marginaal meer dan de 15,7 kWh die voor de EQA 250 werden opgegeven. De EQA 350 doet het trouwens ook met 15,8 kWh per 100 km. De radius bedraagt daarmee tussen de 400 en 426 kilometer volgens de WLTP-metingen, de accugrootte blijft dan ook ongewijzigd.
De 4MATIC-toevoeging zorgt voor vierwielaandrijving op de EQA, en omarmt een systeem waarbij de krachtvraag bij beide assen tot 100 keer per seconden wordt gemonitord. De achterste (PSM)-motor wordt zo vaak mogelijk gebruikt, de voorste (ASM)-motor levert alleen bijstand als er gripverlies is op de achteras.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden