Polestar breidt haar gamma van de 2 uit met de introductie van nieuwe motor- en batterijvarianten. Daardoor kan de Zweedse Tesla Model 3 rivaal beter een vuist maken tegen de, tja, Tesla Model 3. Hoe het aanbod van de Polestar 2 er vanaf april 2021 uit ziet? Kijk even mee!
Ruwweg een jaar geleden verscheen de Polestar 2 mondjesmaat in ons straatbeeld. Na een jaar van feedback door eigenaars en media heeft het zustermerk van Volvo besloten de uitvoeringen van de elektrische sedan wat bij te schaven. Om zo beter in te kunnen spelen op de vraag van de (leasing)klant. Twee belangrijke factoren daarin zijn meer range en een lager prijskaartje.
Minder motor, meer range
Centraal in de gezinsuitbreiding staat een nieuwe zogenaamde Single motor-uitvoering. Die neemt afscheid van de elektromotor op de achteras en stuurt zijn kracht voortaan naar de voorwielen. Daarnaast schuift Polestar twee accuvermogens naar voren voor die Single motor-uitvoering. Het gaat dan over de 78 kWh-accu van de huidige Dual Motor en een nieuwe kleinere 64 kWh-accu. Om het even duidelijker te maken sommen we hieronder de 3 varianten van de Polestar 2 op die je vanaf heden kan krijgen:
Polestar 2:
- Long Range Dual motor: 408 pk/ 660 Nm/ 78 kWh/ max 480 km (WLTP)/ € 53.900
- Long Range Single motor: 231 pk/ 330 Nm/ 78 kWh/ max 540 km (WLTP)/ € 49.900
- Standard Range Single motor: 224 pk/ 330 Nm/ 64 kWh/ max 440 km (WLTP)/ € 45.900
Zoals je kan zien heeft Polestar bij het opstellen van het aanbod goed gekeken naar aartsrivaal Tesla Model 3. Zo gaat de instapversie qua prijs enkele duizenden euro's onder de instapversie van de Model 3, zonder (op papier) in te moeten boeten op reikwijdte. Meer nog, de variant met de grootste potentiële afstand - de Long Range Single Motor - kost nog steeds minder dan een instap-Model 3 én pakt (wederom: op papier) uit met zowat 100 extra kilometers aan range. Al zit er wel een klein Zweedse addertje onder het gras. Zo spreekt Polestar nog van het 4.500 euro kostende Plus Pack met een high level premium uitrusting maar ook een... warmtepomp. Gezien je zonder die warmtepomp vlot 10% op je totale range kan verliezen ben je bijna verplicht om dat Plus Pack aan te vinken.
Daarnaast is er voortaan ook nog het Pilot pack met onder andere een adaptieve cruisecontrole, 360 graden camera, parkeersensoren rondom, dodehoekdetectie en led-lichten vooraan. Een pakket dat zich in de catalogus zet voor 3.500 euro. Kortom, wil je een Polestar 2 die uitgerust is op het niveau van een Tesla Model 3, dan mag je bij bovenstaande prijzen nog gerust 8.000 euro bij tellen. Waardoor het prijsverschil grotendeels teniet gedaan is. Om maar te zeggen dat deze Zweed dé uitgekozen rivaal is voor die hyperpopulaire Amerikaan.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden