Auto's zullen en moeten stiller worden van Europa. Zonder uitzondering voor sportieve modellen. Waardoor zelfs uitlaatvirtuoos AMG de dans niet ontspringt. Verwacht je de komende jaren dan ook aan auditief gecastreerde sportwagens. Bedankt, Europa.
Niet dat AMG aan de alarmbel trekt maar tegenover Australische media liet Bastian Bogenschutz, de man achter de Mercedes-AMG A 45, wel vallen waarom AMG's nieuwste opvallend stiller is. Met dank aan Europa, aldus Bogenschutz. Want de EU wil dat uitlaten elke 2 jaar een stuk stiller worden. Een lokale beleidsbeslissing met een globaal effect, want voor automerken is het vaak te duur om een EU-uitlaatsysteem en een non-EU-systeem te ontwikkelen. Waardoor iedereen stiller uitlaatgeborrel krijgt.
Het is niet enkel een probleem voor AMG trouwens, want ook andere automerken met sportieve wagens in het gamma kampen met het probleem. Waardoor automerken - net zoals Mercedes - steeds vaker grijpen naar de MP3-oplossing. Anders gezegd; ze brengen het verloren uitlaatgeluid naar het interieur via een digitale recreatie. Een alternatief, dat wel maar heus geen oplossing. Genieten nu het nog kan dus. Want voor je het weet klinkt de nieuwe C 63 AMG niet meer luider dan een leasingdiesel.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden