Zoals verwacht: Peugeot Rifter en Opel Combo Life voortaan enkel elektrisch (2022)

Peugeot Rifter EV

Deze ochtend liet Citroën nog weten dat het per direct de Berlingo enkel nog maar zal verkopen in België in zijn 100% elektrische variant. Nu volgen concerngenoten Peugeot en Opel eveneens met de Rifter en Combo Life.

Stellantis, het gigaconcern met onder andere Peugeot, Fiat, Citroën, Opel en Jeep in handen, wil zichzelf etaleren als een EV supermacht. Dat kan je natuurlijk doen door een resem aan nieuwe elektrische modellen te lanceren. Anderzijds kan je dat ook doen door bestaande modellen met verbrandingsmotor versneld uit te faseren en enkel nog de elektrische variant aan te bieden. Laat dit net zijn wat Citroën, Peugeot en Opel juist doen met hun personenbusjes.

Richting 40.000 euro

Citroën liet deze ochtend al weten dat de Berlingo en Spacetourer voortaan enkel met elektromotor valt te bestellen, nu is het duidelijk dat Peugeot hetzelfde doet voor haar Rifter/ Traveller en Opel voor haar Combo Life en Zafira Life.

Opel Life Combo EV

Een op z'n minst gewaagde zet, want de ludospaces van de merken werden vaak nog gezien als dé betaalbare alternatieven voor grote gezinnen. Wil je vanaf nu bijvoorbeeld een Peugeot Rifter op de kop tikken, dan moet je met minimaal 37.128 euro over de boeg komen. In ruil krijg je een elektromotor van 136 pk op de vooras en een accu van 50 kWh. Benieuwd hoe de grote gezinnen dit nieuwtje opnemen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Jurgen Oelbrandt 22:47
afbeelding van Jurgen Oelbrandt

Dan wordt het na 5 peugeot's geen peugeot meer. Dacia duster, jogger, bigster die gaat uitkomen.Vw heeft nog de caddy, ze schieten in hun eigen vel.

Sven RISKE 20:52
afbeelding van Sven RISKE

We hebben in april 2021 een Rifter besteld, deze is blijkbaar nog niet in productie, dus wat nu??? Want nee het was geen Electrische wagen.

Gino Ales 13:04
afbeelding van Gino Ales

Dit is de grootste vergissing die zij ooit hebben gemaakt !!!
Elektrische auto's zijn NIET de oplossing !!!

this 13:56
afbeelding van this

Nee de oplossing is dat niemand nog eigen wagens bezit en we allemaal delen of OV gebruiken.
Maar tot die tijd is elektrisch rijden wel een mooie tussenoplossing. Waarvan ik hoop dat deze nog 100'en jaren zal duren, want ik kijk echt niet naar uit naar heel dat OV/autodelen verhaal.

Ales Gino 13:38
afbeelding van Ales Gino

De grote echte problemen, zullen pas beginnen, wanneer de meerderheid elektrisch zal (willen) rijden en dan zal duidelijk worden, dat er niet genoeg elektrische energie zal zijn voor iedereen.Vanaf dan is het te laat, voor een alternatief en alles zal blokkeren.
Het zal dan pas duidelijk worden, dat dit niet echt een rationele technische beslissing is, van de fabrikanten, maar eerder een (groene) politieke beslissing is geweest die de fabrikanten onder druk hebben gezet.Dat is de triestige waarheid !

FLP 09:10
afbeelding van FLP

This. Het wordt, net zoals de sluiting van de kerncentrales, een complete ramp die je al jaren ziet aankomen, maar waar je niks aan kan doen, hoe goed en logisch je het ook beargumenteerd. Het is pure politiek en virtue signalling, maar of het echt haalbaar en goed is voor het milieu is bijzaak.

Ben 01:57
afbeelding van Ben

Dag Gino,

Kan het zijn dat u de motorenspecialist van genk bent, uw naam komt me zo bekend voor
.. Kan je me anders eens bellen 0vierzes8tweeentwintig83vijfetwintig

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws