
Nee, een viercilinder zal nooit klinken als een woeste V8. Roush doet alvast een poging om de 2.3-liter Ecoboost viercilinder in de nieuwe Mustang wat meer grunt te geven in de uitlaat. Maar klinkt het eindresultaat wel lekker?
Een viercilinder met turbo blijft een viercilinder met turbo. Al moeten we toegeven dat ze bij Mercedes er blijkbaar in geslaagd zijn om die dingen te laten klinken als woeste bommetjes. Geloof je ons niet, luister dan maar eens naar het geluid van de A/CLA/GLA 45 AMG. Andere merken... die lijken het iets moeilijker te hebben om het geluid van viercilinders juist te krijgen.
Pak nu de Mustang met 2.3-liter Ecoboost. Ja, hij zal een stuk zuiniger zijn om te rijden dan zo'n gulzige V8, maar het geluid klinkt best beschaafd. Niet meteen wat je verwacht in een Musclecar. Roush doet een poging om het allemaal wat krachtiger te laten klinken. Zijn ze daarin geslaagd? Dat laten we aan jullie over. Luister naar onderstaande video en oordeel zelf in de comments.
Recente reacties
Rijtest: Ford Puma ST Powershift - Probleemkind (2023)
Helaas een flauw afkooksel van de redelijk briljante Puma ST met handbak. Het valt perfect te...
Door Tom 55 min geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Het probleem met die hoge taksen, is volgens mij (voor de meeste mensen) minder erg. Bij EV moet je...
Door John 1 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Een oudere Tesla Model 3 LR. De Model 3 RWD doet daar eigenlijk niet veel meer voor onder, dus...
Door this 4 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
This ja 400 km is inderdaad voldoende zoals ik zei. Welke wagen heb jij? Ik bedoel maar dat een EV...
Door Ikke 10 uur geleden