
Hoe snel mag je nu eigenlijk rijden voor de flitspaal af gaat? Want de overheid hanteert toch een marge? Een nieuw omzendbrief van het college van Procureurs-Generaal moet duidelijkheid scheppen.
Die duidelijkheid moet er komen omdat de lokale politie tot nog toe zelf de 'foutmarge' mocht instellen tussen 6,7 of 9 kilometer per uur. Die marge wordt nu steeds op 7 kilometer per uur gezet, behalve op de autostrade. Simpel gezegd; in een zone 50 zal de flits pas afgaan als je 7 km/u te snel rijdt (57 km/u). Idem voor een zone 70 (77 km/u) en zone 30 (37 km/u). Op de autostrade wordt de marge iets opgetrokken, want daar zal je pas tegen de lamp lopen vanaf 129 km/u.
Gaat de flits af, dan bedraagt de minimumboete 53 euro, voordien was dat 50 euro. Vanaf 17 km/u te snel (bijvoorbeeld 67 in een zone 50) loopt de boete snel op per kilometer per uur te snel.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 5 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 6 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 9 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 23 uur geleden