
Mercedes-AMG heeft een prijskaartje gekleefd op zijn nieuwe C-kannon, de C 63 S E Performance. Die doet het tegenwoordig met een vierpitter in het vooronder, al compenseert hij wel met meer vermogen dan ooit dankzij een clevere plug-inhybride aandrijflijn. En al die technologie heeft natuurlijk ook zijn prijs…
Eind vorig jaar stond de AMGemeenschap even op zijn kop, want toen trok Mercedes’ sportieve afdeling het doek van zijn nieuwe C 63 S. Die kreeg daarbij een verplicht ‘E Performance’-aanhangsel, en dat was meteen al een eerste tip naar wat er onder de motorkap lag. Daar moest de iconische 4.0-liter biturbo-V8 namelijk plaats maken voor een blok met half de cilinders en half de inhoud, terwijl een plug-inhybride aandrijflijn de rest van het vermogen voor zijn rekening nam. Dat was echter wel flink wat vermogen, want met in totaal 680 pk en 1.020 Nm koppel is dit de krachtigste C-AMG ooit… En dus ook de duurste.
Exclusief F1-looks
Mercedes-AMG heeft namelijk een prijskaartje gekleefd op de nieuwe C 63 S E Performance, en dat is bijna even indrukwekkend als de naam lang is. We overdrijven wat, maar aan minstens 117.007 euro is de nieuwe top-C natuurlijk allesbehalve goedkoop te noemen. Gelukkig krijg je ook flink wat waar voor dat geld, want naast die oppermachtige hybride aandrijflijn monteert Mercedes-AMG ook 20-inchvelgen, een sportstuur met een knop voor de acht rijmodi, een meesturende achteras en variabele vierwielaandrijving die in de driftmodus alle paarden lekker naar achter kan sturen. Wil je dat alles trouwens liever in de vorm van een gezinsvriendelijke break, dan betaal je 118.459 euro voor een C 63 S E Performance Estate.

Gedurende het eerste productiejaar plaatst Mercedes bovendien een F1 Edition van deze nieuwe C-AMG in het aanbod, die een zo goed als complete uitrusting combineert met een resem op de Formule 1 geïnspireerde versierinkjes. Reken bijvoorbeeld op rode randjes rond de velgen en de bumpers, en ook de naden die het zwarte nappaleer bijeen houden zijn voor de gelegenheid rood. Verder krijgt de F1 Edition een alpinegrijze lak uit de Manufaktur-catalogus terwijl het anders optionele aerodynamicapakket uiterlijke praal zoals een subtiel spoilertje en een grotere frontsplitter toevoegt. Voor die speciale editie moet je 17.612 euro meer over hebben, maar stel vanaf volgende week gerust je eigen exemplaar samen en laat ons weten waar je uitkomt. Dan verschijnt de Mercedes-AMG C 63 S E Performance namelijk in de configurator.
Recente reacties
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Mooi dat je een voorbeeld aanhaalt die exact weergeeft dat er veel foute informatie is....
Door this 12 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
This, ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken, en dat we moeten stoppen met elkaar te...
Door Mathieu 12 uur geleden
“Elektrische auto’s zien er te vaak uit als patatten,” aldus Polestar-ontwerper
Gelukkig, hopelijk denken meer fabrikanten zo. Want veel EV's zijn toch echt lelijke dingen....
Door this 14 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Ik rij heel veel (40k km per jaar en dagen waarbij ik +400km doe is geen uitzondering) en met 400km...
Door this 14 uur geleden