Het Chinees alternatief voor de Mercedes G-Klasse? Een 5 pk - nee, geen schrijffout - sterk afkooksel met mini-afmetingen en een top van 50 km/u. Grapjurken, die Chinezen.
We vallen niet snel meer achterover van Chinese copycats maar deze K7 van Qifeng bracht ons toch even uit balans. Want waar het Chinees alternatief vaak tot op de centimeter een kopie is van het origineel, loopt het hier toch net iets anders. Zo'n metertje-en-een-half anders. Want deze K7 is namelijk een LSEV, een low-speed electric vehicle. Een segment van Chinese auto's die populair zijn in overbevolkte kleine steden (hebben ze daar wel eens).
Het resultaat is evenwel dat deze mini-G maar 3,2 meter op de weg zet. Om je een idee te geven, dat is 30 centimeter korter (!) dan een Fiat 500. Onder de stoere looks een 5,3 pk sterke elektrische motor of eentje van 6,7 pk als je echt de baas bent. De topversie loopt tot 50 km/u en moet 170 kilometer ver geraken. Al zal je daar bij topsnelheid dus net geen 4 uur voor nodig moeten hebben. Lichtpunt van heel dit verhaal? De prijs misschien. Want omgerekend kost deze K7 zo'n 3.200 euro. Er zijn duurdere elektrische fietsen...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden