Sinds de invoering van de gepersonaliseerde nummerplaten in 2014 wist het folietje al 19 miljoen euro in de kassa van de federale overheid te brengen. Niet gek als je weet dat er maandelijks gemiddeld zo'n 470 aanvragen zijn.
Een compleet succes, de gepersonaliseerde nummerplaat. Dat blijkt uit cijfers die minister van mobiliteit François Bellot (MR) deelde met de kamer. Want sinds de invoering - in 2014 - brachten de platen al 19 miljoen euro op. Het succes kende even een dipje toen de overheid - wat kort door de bocht - besliste om de prijs eind 2015 op te trekken van 1.000 euro naar 2.000 euro maar sinds eind 2017 staat de prijs terug vast op 1.000 euro.
Het resultaat is dat de aanvragen weer stevig stegen. Want werden er tijdens de 'dure periode' zo'n 141 per maand aangevraagd, dan staat de maandelijkse teller tegenwoordig op een stevige 470. Denk daar maar eens over na... 470 mensen per maand gaan naar de DIV om een 'SONJA-1', 'WLTPLOL' of 'JEFKE' aan te vragen.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 12 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 15 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden