Heb je het gehad dat je nergens meer welkom bent met je oldtimer? Dan heeft E-drive Retro misschien wel eens de oplossing klaar. Toch als je een MGA hebt. Want die bouwen ze professioneel om tot elektrische wagen. Lage EmissieZone-vriendelijk dus.
Bij Jaguar maken ze tegenwoordig een elektrische versie van de E-Type en ook E-drive Retro lijkt het een gat in de markt te vinden. Het bedrijf is namelijk gestart met het ombouwen van 50 MGA's naar MGA-EV's. Waarbij die EV uiteraard staat voor Elektrisch Voertuig... maar dan op z'n Brits.
Geen half werk trouwens, want buiten het plaatwerk van de MGA is eigenlijk alles nieuw. Een nieuwe structuur met ook achteraan spiraalveren, aluminium ondervloer en 22 kWh aan batterijkracht. Die batterij mag haar vermogen zenden naar een elektromotor van 120 pk en 330 Nm. Als je weet dat de originele MGA het moest doen met 70 pk én dat deze elektrische variant amper 40 kilogram meer in de weegschaal zet, dan mag je gerust stellen dat er niet wordt geraakt aan het plezier.
Hamvraag blijft natuurlijk of dit de toekomst is waar we naar toe moeten, classics ombouwen tot elektrische voertuigen... Wat vinden jullie?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden