Vóór FIAT in 1993 het volledige merk overnam had Maserati er woelige decennia opzitten. Citroën had Maserati nooit van de grond gekregen en met de oliecrisis werd zowaar het Argentijnse De Tomaso mede-eigenaar van het Italiaanse merk.
In 1989 nam FIAT 51% van het bedrijf over en zo is Maserati voor 4 jaar in handen geweest van FIAT én De Tomaso. Een liefdeskind kwam er in de vorm van een nieuwe Ghibli en deze Maserati Barchetta. De Barchetta was bedoeld als open sportwagen. Er werd zelfs een speciaal Barchetta kampioenschap op poten gezet, een straatlegale versies kwam er echter nooit. Er werden wel achteraf conversies gemaakt zoals dit voorbeeld. De Barchetta werd uiteraard in elkaar gestoken bij De Tomaso in Modena. Onder de kap zat een tweeliter V6 biturbo. Hoeveel pk de 2000cc juist produceerde is niet bekend, maar de Barchetta zou over een topsnelheid van 290 km/u beschikken. Later werd de Barchetta gebruikt als basis voor de De Tomaso Guara, die werd echter uitgerust met een 280pk sterke 4.0 V8.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 6 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 21 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden