Zo “premium” ziet de Audi A1 er zonder opties uit…

audi_a1_2018_kaal_profiel

Het ongeïnspireerde karretje op deze foto is geen stadsauto van een obscuur Chinees budgetmerk, maar wel de nieuwe Audi A1. Zo ziet een premiumdesign eruit als je alle ‘noodzakelijke’ opties weglaat.

De eerste persfoto’s van de nieuwe Audi A1 liggen ondertussen alweer stof te vergaren en het Duitse premiummerk moet nu met het ernstige werk beginnen: de verkoop. En dan komt de onvermijdelijke car configurator online. Als je daar eens gaat kijken naar de basisversie, dan is dat toch wel even slikken. Van de opvallende, vol met accessoires gehangen en hippe stadsauto blijft ineens nog heel weinig over. Leg de profielfoto voor aan iemand die niets met auto’s heeft en vraag hem/haar welk merk deze vierwieler heeft bedacht. Wedden dat niemand aan Audi denkt? Wij zien er eerder een Kia Rio van twee generaties geleden in, voor Kia’s topdesigner Peter Schreyer naar Korea was getrokken. Van waar kwam die nu ook weer? Oh, juist, van Audi…

Interieur des doods

En als je denkt dat het niet erger kan, dan moet je de interieurfoto’s maar even gaan ‘bewonderen’. Jawel, deze dure Duitser heeft een digitaal instrumentenbord, maar voor de rest blinkt dit dashboard uit in sombere kaalheid. Daar waar je een multimediascherm of toch op zijn minst een radiodisplay verwacht, zit gewoon een open bergvakje. Deze duistere graftombe kan het moreel van de meest geharde cliniclown breken.

Premiumprijs

Je zou dan verwachten dat deze kaalgeplukte basis-A1 een bodemprijs heeft. Vergeet het maar: 21.350,99 euro vraagt Audi voor deze saaie koekendoos met een 1.0 TFSI van 116 pk. Voor dat geld heb je bij een massaproducent vandaag vlot een compacte SUV. Of een Dacia Duster met elke mogelijke optie en accessoire die de Roemenen maar kunnen bedenken. “Ja, maar dat is niet eerlijk, je moet hem met een premiumrivaal vergelijken”. Wat dacht je van een ongeveer even sterke Mini One met 2.700 euro aan opties of een Abarth 595 Pista met 160 pk, om in het segment van de designhandtas op 4 wielen te blijven?

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
andre123 10:15
afbeelding van andre123

plak op een dacia duster een audi logo en voor veel mensen is die ineens 10000 euro meer waard.
was vroeger al zo met mercedes,zal wel altijd zo blijven.

JRE 14:36
afbeelding van JRE

Mercedes was vroeger net het omgekeerde. Je betaalde veel geld voor de onderhuidse kwaliteit. En voor een toerenteller mocht je bijbetalen. Het premiumgehalte bestond erin dat je 's morgens startte.

andre123 08:07
afbeelding van andre123

het ging mij hier om het 'premium imago' niks anders

G.L.M. 07:03
afbeelding van G.L.M.

We gaan toch geen Dacia met een Audi vergelijken?! In kwaliteit is dat een wereld van verschil. Wat een reportage, pffff!!

andre123 09:12
afbeelding van andre123

mannekes toch,dat staat er toch helemaal niet.
er staat kleef er een audi embleem op en voor velen is hij ineens 10000 euro meer waard.
waarmee bedoeld imago heeft zen(hoge) prijs

Jawadde 09:14
afbeelding van Jawadde

Autofans noemt men dat dat. Klein sarcastisch applaus voor de 12 jarige boze puber die dit artikel bij elkaar heeft getypt. Wat een hoop bullshit bij elkaar. Geschreven op een manier waarop je denkt "die jongen moet wel enkele chromosomen missen want anders stel je zoiets niet samen". Anyways, veel plezier met je duster, ik hoop alvast dat ik deze KUT site nooit meer tussen mijn zoekresultaten hoef tegen te komen.

Jos D. 17:08
afbeelding van Jos D.

Bezoek dan eens kutsite.com Bestaat echt en is totaal niet wat je denkt !!!

Jelledr 18:32
afbeelding van Jelledr

Prijs is overdreven. Toch voor een kaalgeplukt basismodel. 17500 had beter geweest. Mss nog te veel? Toch vind ik hem zeker niet lelijk. Vandaag de golf naast de A3 vergeleken. Toch veel beter afgewerkt die Audi.

Haters zullen er altijd zijn, voor alle merken. Wel ik haat Dacia! Schande voor de auto industrie. Of toch voor diegenen die een auto net iets meer vinden dan een doos op wielen om van punt a naar punt b te rijden.

Graag onze belastingen naar omlaag. Dan kan ik ook mijn lievelingswagen betalen! Doordat onze euro steeds minder waard wordt zijn de auto’s hard gestegen in prijs. Kijk maar naar de prijzen van een deftige Mazda 6 of cx5.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws