Globalisatie en gedeelde platformen zorgen ervoor dat de Tarraco in Wolfsburg van de band kan rollen. Wat er intussen in Spanje gebeurt?
Wel daar bouwen ze de Duitse Audi A1, nadat de productie uit het Belgische Vorst vertrok. Uiteraard zijn beide modellen volledig verschillend, maar de Spanjaarden zouden maar wat trots geweest zijn deze Tarraco te mogen bouwen.
Dat de Tarraco in Wolfsburg van de band rolt is ook maar logisch, aangezien ook de Volkswagen Tiguan daar wordt gebouwd. Dat zorgt voor een efficiënte aanvoer, hoewel neefje Skoda Kodiaq toch weer een andere basis krijgt.
Het is in de geschiedenis nog maar de vijfde keer dat in Wolfsburg een model van een ander merk uit de groep gebouwd wordt. De eerste was de Audi 50 in 1975, technisch gelijk aan de Polo. Nadien was er ook de Audi 80 tussen 1994 en 1998 en de Audi 100 va 1993 tot 1997. De Seat Arosa was dan weer aanwezig van 1996 tot 1998, die was het neefje van de Volkswagen Lupo.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden