Volgens Hyundai is de elektrische doorbraak ingezet. Maar liefst 1 op 4 Kona's worden zonder verbrandingsmotor besteld. Aan 250 stuks zitten ze al.
Ook opmerkelijk is dat slechts 3% kiest voor de goedkopere Kona met kleinere batterij(39,2 kwh). 97% kiest dus voor de grote 64 kwh met 449 km theoretische range. De schrik om zonder batterij te vallen zit er dus wel degelijk in. Het omslagpunt ligt blijkbaar rond de drie-, vierhonderd kilometer.
benzine SUVs blijven in opmars
Verder liet Hyundai ons weten dat 1 op 2 bestelde Hyundai's SUV's zijn, dit terwijl 4 van de 14 aangeboden modellen SUV's zijn. 70% van de SUV rijders kiest voor een benzine, vijf jaar geleden was dat nog omgekeerd.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 17 uur geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden