Europees Tesla Model 3-debuut is een ware soap

Alleen Tesla kan op één week tijd voor meer plot twists zorgen dan de scenarioschrijvers van Familie. Volg even mee met onze tijdlijn van de introductie van de Model 3 in Europa.

Vorige week donderdag 5 februari was het eindelijk zover: het schip met de eerste lading Tesla’s Model 3 meerde aan in de haven van Zeebrugge. De eerste klanten die er een hadden besteld ondanks de veel hogere prijzen dan eerst verwacht, hadden al een telefoontje gekregen van hun Tesla Service Center om een afspraak voor de overhandiging te boeken en Elon Musk zou “in het geheim” (het stond in alle kranten) de haven een bezoek brengen. En toen werd alles heel… Tesla.

Leveringen afgelast

De eerste Model 3-bestellers, die hun auto op 7 februari om 18u zouden mogen ophalen, kregen rond 17 uur die dag een telefoontje dat de levering werd uitgesteld. Sommigen waren zelfs al onderweg naar hun verkooppunt en dus behoorlijk teleurgesteld. Tegelijk werd bekend dat het bezoek van Musk die dag niet doorging. Een aantal Nederlandse journalisten had al met een Model 3 Performance mogen rijden – en was daar laaiend enthousiast over – maar opvallend genoeg had geen enkele van die perswagens Autopilot. Diezelfde 7 februari werd ’s avonds laat bekend dat de Model 3 weliswaar zijn Europese typegoedkeuring binnen had, maar dat de Autopilot-functies apart moesten worden gevalideerd en dat dit nog een weekje kon duren.

Musk komt, Autopilot werkt

De volgende dag landt Musk dan toch in de late namiddag en komt de melding dat de goedkeuring voor Autopilot binnen is. De auto’s zullen dus worden geleverd met de functie geactiveerd. Musk inspecteert de dokken in Zeebrugge en rijdt door naar het Europese hoofdkwartier in het Nederlandse Tilburg. In de daaropvolgende dagen duiken de eerste foto’s op van klanten die hun Model 3 in ontvangst nemen. Tesla post een foto van de parking van de haven van Zeebrugge met een leger aan laadpalen op zijn Twitteraccount.

Staking

Gisteren, op Valentijnsdag, krijgen honderd tijdelijke medewerkers van ICO (het bedrijf dat in de haven van Zeebrugge de auto’s prepareert voor levering) de melding dat ze niet meer moeten komen werken. Tesla gooit het roer om en beslist last minute dat de auto’s gewoon bij de dealers worden klaargemaakt. De foto van de laadpalen verdwijnt van Tesla’s Twitterfeed. Vlaamse media beweren ‘uit goede bron’ te hebben vernomen dat Tesla niet blij was met de nationale stakingsdag op 13 februari en dat het daarom van strategie is veranderd.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
zita 01:13
afbeelding van zita

Een soap, maar an eentje van Belgische makelij !
Eerst slagen de Belgen van ICO er niet in om de wagens vanaf het schip tijdig op de trailers te krijgen; en dan gaan ze vervolgens ook nog staken.
Eigen ruiten ingooien.
Dom dom dom !

100procentgelijk 00:13
afbeelding van 100procentgelijk

Gelijk heb je. Tesla gaat voor de beste ervaring voor hun geld. Ico hoort daar dus duidelijk niet bij. Raar dat er zo'n eenzeidig artikel word geleverd waarbij de reactie van Tesla niet word meegenomen.

andre123 09:54
afbeelding van andre123

tesla die van strategie veranderd?wat is er nieuw.
1 dag vertraging door een staking in zeebrugge?
hoeveel dagen vertraging hebben ze zelf.......?
alles wat musk doet is een soap aan het worden,helaas

JL 14:08
afbeelding van JL

Elon Musk lijkt me inderdaad een wispelturige einzelganger die enkel tevreden is als alles gaat zoals hij het wil. De gevolgen voor een ander, 'k weet niet of iemand die zich als een "mens-god" ziet daar wakker van ligt.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws