In een poging om de CO2 over haar gehele range naar beneden te krijgen zou Audi overwegen om een dieselmotor voorin haar S5 te planten. Een keuze die het ook al nam bij de opgefriste SQ5.
Franse media zeggen informatie in handen te hebben gekregen die aantonen dat Audi plant om de dieselmotor vanuit de SQ5 ook voorin de S5 te lepelen. Op die manier wil het merk met de vier ringen haar CO2-verbruik terug kunnen dringen, ook in de sportievere modellen.
Problem?
Reuring en consternatie bij Audifans, zonder twijfel. Alleen kan je jezelf de vraag stellen hoe erg zo'n S5 met dieselkracht zou zijn. De SQ5 beschikt tenslotte over een V6 turbodiesel met 347 pk, 700 Nm en elektrische compressor. Daarmee is die diesel krachtiger dan de V6 benzine voorin de huidige S5 in al zijn derivaten.
En hoewel we begrijpen dat je graag naar een V6 luistert in de S5 cabrio kan je iets zeggen over een S5 Sportback met een dieselkanon voorin. Stel dat Audi zowel een diesel- als benzineversie voorstelt met de facelift van de S5 in 2020, dan wint toch iedereen?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden