Renault is klaar met een nieuwe bestelbus. Nee, geen nieuwe Trafic of Master, wel de EZ-Flex. Een elektrisch busje met een kleinere voetafdruk dan een Clio maar wel met plaats voor drie kubieke meter aan pakketjes. Dé oplossing voor de stinkende koeriersbusjes in steden.
Een nieuw product, deze EZ-Flex maar wel eentje die Renault beperkt beschikbaar zal stellen. Renault heeft er namelijk voor gekozen om 12 bedrijven over heel Europa te voorzien van zo'n EZ-Flex. Die bedrijven kunnen dan twee jaar lang feedback geven over het concept waarna Renault een 2.0 versie kan lanceren tegen 2021.
EZ-going
Die eerste 12 bedrijven krijgen alvast een busje dat minder lang meet dan de Renault Clio. Daarmee lijk je niet veel te kunnen vervoeren maar door slim te spelen met de lengtematen - 3,86 meter lang, 1,65 meter breed en 1,88 meter hoog - kan je toch drie kubieke meter kwijt geraken achterin. Grotendeels te verklaren door het feit dat de cabine voor de chauffeur zo compact mogelijk vorm is gegeven. Laat dat je trouwens niet afschrikken. Want hoewel compact is het verre van agrarisch. Dat minimalistisch dashboard mag zo naar andere Renaults!
Door de dimensies draait de EZ-Flex op een duimpje en de elektrische aandrijving moet dit een eitje maken om te rijden in de stad. Klein "minpuntje": Renault spreekt over een range van zo'n 100 km. Waardoor deze EZ-Flex echt wel gepercipieerd is voor gebruik in stedelijke omgevingen. Nu, wij zien 3 keer liever deze EZ-Flex rondzoemen in de stad dan het zoveelste witte dieselbusje van een koeriersbedijf.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden