Toyota Supra GR kent zijn Belgische prijs! (2019)

toyota supra prijs belgie

Na jaren van plagen is de Toyota Supra plots heel tastbaar. Binnenkort staat de 5de generatie zelfs gewoonweg bij de dealers. Hoeveel 'ie moet gaan kosten?

Zeventien jaar lang liet Toyota ons wachten op een opvolger van de vierde generatie Supra. Een auto die dankzij de tuningscene en filmwereld uitgroeide tot een statement in autoland. De nieuwe generatie is dan ook niet onbesproken. Want velen kunnen niet slikken dat generatie 5 genen deelt met de BMW Z4. Hoe dan ook, zonder BMW geen nieuwe Supra. Of iets correcter; zonder BMW had de nieuwe Supra zijn prijskaartje boven de 100.000 euro zien tikken. Hoeveel je nu kwijt bent?

65.500 euro.

Alsjeblieft, daarmee heb je meteen de Belgische prijs voor de GR Supra Coupé 3.0 8A/T sport + te pakken. Een wat lange naam voor de instapversie van de coupé met zes-in-lijn, 340 pk en een sperdifferentieel op de achteras. Laat je 2.300 euro extra achter bij de dealer, dan levert Toyota jouw Supra af met het Premium Pack. In dat pack zit een zwart lederen bekleding, een JBL audiosysteem met 12 luidsprekers, inductieladen voor de smartphone en een head-updisplay vervat. Eigenlijk een no brainer op de GR Supra, waardoor de prijs dus aandikt tot 67.800 euro.

toyota supra prijs belgie

Waar je nog kan gaan shoppen voor dat geld? Wel geloof het of niet maar de concurrentie is stevig. Denk maar aan de technisch identieke (maar wel dakloze) BMW Z4 M40i, de meer hardcore Alpine A110, benchmark Porsche 718 Cayman S en zelfs rakker zoals de Jaguar F-Type en Audi TT RS. Zijn we helemaal stout, dan zetten we zelfs nog de BMW M2 Competition en Lotus Elise Sport 220 in dat rijtje.

toyota supra prijs belgie

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Adriaan 15:42
afbeelding van Adriaan

Straf, op het werk staat er eentje en daar kan ik niet genoeg van krijgen om nar te kijken. Maar als ik de supra op foto zie denk ik altijd van, bwa zo knap is die niet. Maar in the flesh vind ik het dan weer wel een geweldig knap ding. Dat is dus niet enkel bij mensen die niet goed pakken op foto.

Tom Denyft 23:01
afbeelding van Tom Denyft

Bij ons staan er een stuk of 200 .

Dominique 16:33
afbeelding van Dominique

Haal het Toyota logo eraf in het interieur en je hebt een BMW. Zowel motorisch als interieurgewijs...

Techno Patat 17:34
afbeelding van Techno Patat

Inderdaad, aan de looks stoor ik me totaal niet. Aan de gedeelde techniek ook niet echt (BMW heeft namelijk heel fijne 3.0 6-in-lijn motoren...).

Maar het interieur waar ze zelfs niet de moeite hebben gedaan van de iDrive knop anders vorm te geven, de schakelpook, de airco en radio lay out die ze bij BMW al gebruiken sedert de jaren 90,... Daar had ik nu toch een toyota sausje over verwacht! Dit is gewoon lui werk eigenlijk, ookal werkt het wel allemaal (wat je toch mag hopen van een Toyota ;). )

Pieter E 07:46
afbeelding van Pieter E

Dat is logisch als je samen een auto ontwikkelt. Is een beetje nutteloos om dit altijd aan te halen. Wees blij dat Toyota deze stap gezet heeft en een nieuwe Supra gebouwd heeft. Trouwens ik hoor de fans ook nooit neuten over het gt86 en brz verhaal. Hier is zelfs bijna geen onderscheid tussen de 2 modellen

dean 08:32
afbeelding van dean

zelf het interieur is van bmw. knoppen: airco, ramen, radio, draaiknop, de automatische pook en flippers, entertainment systeem allemal van bmw zelfs het stuur is van bmw enkel met een toyota logo op

Adriaan 11:37
afbeelding van Adriaan

Wat ik ervan begrepen heb is als Toyota gewenst had om ook maar 1 knopje op een andere plek te zetten ze even goed een volledig eigen dashboard konden ontwikkelen. En dat was prijs matig niet bepaald wat ze wouden/konden doen.

Rozewater 08:58
afbeelding van Rozewater

Komt die ook uit in hybride?

Peter 12:31
afbeelding van Peter

Ik kocht een nieuwe in 1994. Het voorgaande model Supra kostte omgerekend in €€ 36.000. De mijne kostte 90.000(€ omgerekend ). Dus onverkoopbaar. Ik meen in NL toen slechts 15 verkocht. Dus 70.000€, 25 jaar later, is marketing technisch wel slimmer. Hebben we dan wel de hoge Toyota kwaliteit en de lage Toyota onderhoudskosten? Reed er 250.000 km mee en dat kostte totaal geen 5000€ aan onderhoud incl banden.

Johan Ostermann 09:55
afbeelding van Johan Ostermann

Fantastische auto, de genoemde concurrentie is van een ander (minder )kaliber met de 4 cilinder motoren , behalve de genoemde 6 cilinder BMW’s natuurlijk . Ook goed dat het interieur en bediening van navigatie , connectiviteit en radio is overgenomen van BMW , de I-drive is het beste systeem op de markt.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws