Elektrische Skoda Citigo rijdt internet op

skoda citigoe leaked 2019

Skoda heeft een drukke maand voor de boeg. Niet enkel zal het binnen exact een week, 23 mei, de opgefriste Superb voorstellen, diezelfde dag krijgen we ook de elektrische versie van de Citigo voor de kiezen. Daarvan circuleren nu al beelden op het internet.

Met Superb en Citigo zullen de Tsjechen volgende week hun eerste daadwerkelijk stap in elektrificatie tonen. Zo zal de Superb facelift er komen als plug-inhybride, terwijl de Citigo een volledig elektrisch variant krijgt. Naar analogie met tweelingbroertje Volkswagen e-UP!. Plaatjes van die elektrische Citigo circuleren nu al op het internet. Al is er natuurlijk geen grote verrassing te zien.

IV of e?

Zo wordt het smoelwerk wat toegewerkt en ontbreekt er, uiteraard, een uitlaat achteraan. Interessanter is echter de naam en de aandrijving. Skoda spreekt namelijk consequent van CITIGOe maar op de plaatjes zien we achterop de Citigo een "iV"tje staan, de term die Skoda ook op haar Vision iV plakte, Skoda's grotere EV die hoogstwaarschijnlijk volgend jaar in productie gaat. Naast die productieversie zal dus nog een tijdje deze elektrische Citigo staan, kwestie van de CO2-uitstoot sterk terug te dringen.

skoda citigoe leaked 2019

Performantie van deze CITIGOe IV? Die kennen we niet. Al is het niet onrealistisch dat hij de techniek van de Volkswagen e-UP! overneemt. Dan spreken we over een accu van net geen 19 kWh, een elektromotor van 82 pk en een theoretische range van zo'n 160 km.

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
andre123 12:57
afbeelding van andre123

19 kw batterij?totaal voorbijgestreefd en onvoldoende

Yvesw 13:28
afbeelding van Yvesw

Niet blind staren op de accu-afmetingen Andre123, kleine auto's hebben geen nood aan gigantische batterijen die de prijs naar boven stuwen. Het aantal 2de gezinswagens dat dagelijks niet meer dan 60 km doet moet je niet onderschatten. Dan kom je een heel 'end met 19 kWh.

Nu, het is niet uitgesloten dat hier andere techniek in komt te liggen. Maar waarom zou je de prijs naar boven trekken om dan te kunnen pronken met 300 km range. Geloof me, niemand wil 300 km aan één stuk met een Citigo rijden :-p

andre123 15:16
afbeelding van andre123

het klopt helemaal dat we die gigantische en dure accupakketten niet nodig hebben.
anderzijds betreur ik het niet dat ik gewacht heb op de 40kwh batterij ipv de 22kwh.
een beetje reserve is toch veel geruststellender .
een praktische range van 200 km lijkt mij toch meer wenselijk.

Mathieu 13:37
afbeelding van Mathieu

Waarom zou je nu een auto willen kopen die je bij manier van spreken dagelijks op moet laden?
Trouwens, als de eerste wagen een "benzine" is, dan ga je toch meer kiezen om met de elektrische wagen de verplaatsingen te doen?
Ik wil naar de winkel kunnen, dan naar de bloemenwinkel om zo door te steken naar de "meme" die aan de kust woont. Maar oei, niet genoeg batterij.
De benzinewagen dan maar.
En het gedacht om 800€ uit te moeten geven aan een thuislader, nooit mogen vergeten om de batterij op te laden en te hopen dat ik dan bij de deur kan staan om hem op te laden... Ik huiver bij de gedachte alleen al.

andre123 19:56
afbeelding van andre123

tip ,die lader zit in de katalogusprijs verrekend ........ bij sommige,lol

Philippe Vergauwen 00:07
afbeelding van Philippe Vergauwen

En wat zou deze gaan kosten ?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws