Honda e is klaar, krijgt twee vermogensniveaus

honda_e_front

Op het salon van Frankfurt volgende week onthult Honda de e, de elektrische stadsauto met nostalgisch design die de constructeur al een paar jaar aankondigt. En hij komt er in twee vermogensversies.

Op 10 september gaat het doek van de productieversie van de Honda e, maar de eerste foto’s mogen we alvast hebben. Daarop is te zien dat de nostalgische look en de buitenspiegelcamera’s behouden zijn gebleven, waardoor hij veel mensen aan zou kunnen spreken. De e heeft een batterij van 35,5 kWh, goed voor een rijbereik van 220 kilometer, die compatibel is met gelijkstroomladers van 100 kW. Met zo’n kleine accu zal hij nooit die volledige 100 kW kunnen trekken, en dat is iets wat Honda indirect zelf bevestigt met de laadtijd van 0 naar 80 procent: 30 minuten. Niet slecht, maar die tijd suggereert dat het reële maximale laadvermogen eerder rond de 40 kW ligt. De Honda e is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 136 of 154 pk. De Japanners geven een sprinttijd op van 0 naar 100 km/u in 8 seconden. Dat is vermoedelijk de tijd van de krachtigste versie, al zal de slechts 18 pk minder sterke instapper niet zoveel slomer zijn, zeker omdat het koppel voor beide varianten identiek is: 315 Nm.

2020

België wordt door Honda niet gezien als een lanceringsmarkt voor de e. Hij wordt eerst in Duitsland, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk op de markt gebracht. Wij zullen nog tot ver in 2020 moeten wachten voor we in zijn sobere interieur met volledig digitaal dashboard met 2 schermen van 12,3 duim plaats kunnen nemen.

Tijdstip: 11:13
Auteur: Auteur: Bert Troubleyn
Reacties: 3 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
andre123 12:49
afbeelding van andre123

dashboard?
of het nu om honda gaat of tesla,
het blijft afschuwelijk

Rob 19:42
afbeelding van Rob

Leuk ding om te zien. Maar ik ben bang dat ie tekort komt als je hem gaat vergelijken met de elektrische auto's van Renault, Nissan, Hyundai, KIA, Opel, Peugeot.
De prijs gaat allesbepalend zijn, en dat zou jammer zijn.

Louisvdb 09:46
afbeelding van Louisvdb

Wat een leuk design en perfect voor wat het moet dienen, al die eenheidsworst van de andere merken, echt een verfrissing. Zelfs de mini electric lijkt oubollig ...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws