Officieel: BMW 3 Reeks Touring eindelijk als 330e plug-in (2019)

bmw 330e touring 2020 3 reeks plug-in hybride

BMW biedt haar 3 Reeks al jaren aan in een plug-invariant. Alleen moest je dan genoegen nemen met de Berline. Goed nieuws echter, zakelijke rijder! Want vanaf de zomer van 2020 kan je ook de Touring krijgen met stekker! Eindelijk.

Het moet zowat de meest gestelde vraag zijn richting onze redactie: "Wanneer komt er nu een stationwagenversie van de BMW 3 Reeks plug-inhybride?" Eerlijk is eerlijk, zelfs met de komst van de nieuwe generatie 3 Reeks (RIJTEST) was het niet helemaal duidelijk of BMW deze keer wel de stekker in de stationwagen stak. Maar kijk, de stekker is door het stopcontact, we krijgen een BMW 330e Touring!

100% aftrekbaar

Die stationwagenversie van de plug-inhybride neemt natuurlijk de technologie van de 330e Berline over. Die technologie bestaat uit een 2-liter viercilinder turbobenzine die samen mag werken met een elektromotor en accu van 12 kWh. Goed voor een systeemvermogen van maximaal 292 pk en 420 Nm koppel. Cijfers waarmee de 330e rond de 6 seconden naar de honderd weet te sprinten en (elektronisch gelimiteerd) topt op 230 km/u.

bmw 330e touring 2020 3 reeks plug-in hybride

Al zijn natuurlijk de ecologische cijfers belangrijker voor deze stationwagen. Want die dicteren tenslotte de aftrekbaarheid. Momenteel nog slecht nieuws. Nu ja, BMW heeft gewoonweg nog geen officiële cijfers voor de 330e Touring. Waardoor we ons even moeten baseren op de 330e Berline en er van uit gaan dat de Touring daar weinig aan verandert. De 330e Berline weet alvast een normverbruik van 1.6 l/ 100 km voor te leggen en een CO2-uitstoot van minimaal 37 g/km. Zelfs met wat meerverbruik door het extra gewicht van de stationwagen blijft de 330e Touring vlot binnen de fiscale lijntjes kleuren om ook na 2020 100% aftrekbaar te zijn.

Duits strijdwapen

Met de komst van de 330e Touring volgend jaar opent BMW zonder twijfel de oorlog op andere stationwagens met stekker. Denk maar aan de Volvo V60 T8 als meest rechtstreekse rivaal. Die V60 met plug-inaandrijving zal met zijn 400 pk een stuk krachtiger zijn dan de 330e Touring maar hoogstwaarschijnlijk ook een stuk duurder. Zo kost een S60 T8 5.000 euro meer dan een 330e Berline. Waardoor de 330e Touring in leasing een streepje voor zal hebben.

bmw 330e touring 2020 3 reeks plug-in hybride

Al vergeten we dan even de Kia Optima SW PHEV die nog eens vlot 20.000 euro onder de prijs van de BMW en Volvo kruipt en eigenlijk het duo in haar onderbroek zet. Hoe dan ook, stationwagen minnend België heeft er binnen een jaartje weer een plug-inkeuze bij. En daar draait het tenslotte om.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 13 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
Anon 10:00
afbeelding van Anon

Gaat het goed doen in België. Vergeet niet dat BMW het sowieso al heel goed doet in België door lage leaseprijzen ( want restwaarde) en je al veel 330e berlines zag. Die Kia is toch echt niet zelfde categorie hoor, Volvo al meer maar als ik reviews lees werkt het bij BMW toch allemaal wat beter.

Intussen kunnen we hier nog steeds geen m340i bestellen, na 1 jaar (?) beschikbaarheid in de vs , België wordt blijkbaar niet goed behandeld door BMW.

Jos D. 12:23
afbeelding van Jos D.

Idd door de lage leaseprijzen met hun waanzinnige kortingen van méér dan 20%.
Als ze enkel van de particuliere markt moesten leven in België, waren ze al lang failliet.
Dan denk je wel ff 2x na waarom je 20.000 € méér zou uitgeven aan een BMW ipv een KIA.
Restwaarde is nonsens voor de particulier. Die 20.000 € méér haal je er niet uit bij de verkoop.

Bjst 10:30
afbeelding van Bjst

Bmw en Kia vergelijken is als koffie met bier. Dat gaat niet op! Die 20k meer zit echt wel ergens, niet alleen marketing.

Waxweazel 11:30
afbeelding van Waxweazel

De vraag is eerder:
Waarom nog 20 000 € meer betalen voor een alternatief dat misschien niet het "juiste logo" heeft en een iets minderen afwerking, maar voor de rest wel goed te vergelijken is ...
Een hoop pk is niet persé nodig, dus enkel daarvoor moet je hiet ook niet doen.

Nidas Leo 18:13
afbeelding van Nidas Leo

Inderdaad, een Kia kan je niet vergelijken met een BMW.
De Kia is betrouwbaarder en biedt 5 jaar meer garantie dan BMW.
Die €20.000 euro zit dus inderdaad wel ergens, maar niet in de auto. ;-)

andre123 09:16
afbeelding van andre123

lol,laat ze maar doen,als ze nu gelukkig zijn met een logo van 20000e...

Francis Hérgonaise 16:12
afbeelding van Francis Hérgonaise

Hahaha...
Elke auto verdiend respect, maar om te zeggen dat een BMW zijn 20.000euro hogere kostprijs niet te verantwoorden is tov een Kia is plat gezegd '' gezever ''
Vergelijk geen goud met ijzer...

4g63 20:46
afbeelding van 4g63

De ijzer distributie ketting rekt uit en moet vervangen worden, de gouden ketting rekt ook uit en moet ook vervangen worden. (En nee da's geen grap.)
De ketting van de 4b11 en 4b12 die doet waar ze voor gemaakt is en word bijna nooit vervangen. ;)
(Kon 'k ni laten) :)

Adriaan 08:57
afbeelding van Adriaan

Het is maar aan wat en hoeveel belang je hecht aan dingen hoor. Voor velen is het merk alleen al voldoende om de portemonnee vlot open te trekken.

andre123 09:19
afbeelding van andre123

voila.

Mathieu 12:36
afbeelding van Mathieu

Er zijn er hier veel die warm en koud blazen tegelijk.

Ik hoop dan wel dat al de personen die hier zeggen dat het maar een logo is, dan ook nooit een Audi, BMW, Mercedes, Volskwagen, etc... gereden hebben. Of jullie redenering gaat niet meer op.
Ik heb er inderdaad het geld niet voor, maar als ze mij voor dezelfde prijs van mijn Ford een BMW 2 of 3 zouden aanbieden, dan zou ik er toch serieus over nadenken. Logo of niet. Nu, deze vraag stelt zich toch niet, en ik ben gelukkig met mijn Fordje :-)

Adriaan 13:26
afbeelding van Adriaan

Uh? Net omdat ik wel met al die merken gereden heb ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat al die duitse premium merken het grotendeels moeten hebben van hun badge.
Tot vorig jaar reed ik rond met een skoda octavia met zo goed als alle opties die je kon bestellen, en dan had ik collega's die vonden dat je toch maar enkel met een "kwaliteits wagen" kon rond rijden, en dat kan je lezen als een zeer spartaans aangeklede audi of mercedes, kijk ieder zijn ding, maar ik kan zelf wel voor mezelf uitmaken dat het hele imago van een auto voor mij eigenlijk waardeloos is als je op zo goed als alles moet gaan inboeten.

Mathieu 16:39
afbeelding van Mathieu

Het was niet persoonlijk op u Adriaan, het was op niemand "persoonlijk". En ja, vele mensen vinden de "badge" belangrijk, en ja, de wagens zijn onbetaalbaar en te duur voor een particulier, maar er zijn er ook velen die zeggen "het is alleen maar het logo dat je betaalt" tot wanneer ze er zelf eentje kunnen bemachtigen ;-) Niet te persoonlijk nemen.
Ik geef gewoon toe dat, als ze mij er eentje zouden geven met wat opties, ik er waarschijnlijk wel mee zou rond rijden.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws