Honda e: prijs van elektrische zakjapanner bekend

Honda e prijs 2019

Honda’s elektrische stadsauto krijgt eindelijk een prijskaartje. Of liever twee: hij is er immers in twee vermogensversies.

De Honda e is de eerste elektrische stadsauto van de Japanners. Die krijgt een batterij van 35,5 kWh en een rijbereik van 220 kilometer. Eerder wisten we al dat de Honda e een versie met 136 pk en een met 154 pk ging krijgen.

Honda e prijs 2019

Advanced

Beide versies hebben nu ook een prijskaartje. De versie met 136 pk heet gewoon “Honda e” en kost 34.500 euro. De 154 pk-versie heet “Honda e Advanced” en heeft op zijn beurt een vanafprijs van 37.500 euro. Daarmee blijft de Honda e boven het prijsniveau van zijn concurrenten.

Het prijsverschil omvat niet alleen het extra vermogen, maar ook meer uitrusting: de Advanced voegt uitgebreide parkeerhulp, stuurverwarming, een digitale centrale achteruitkijkspiegel en een 230-voltstopcontact toe aan de standaarduitrusting.

Honda e prijs 2019

Laatst gepubliceerd

Reacties (23)

Plaats een reactie
andre123 13:56
afbeelding van andre123

duurder,
minder range en
een afschuwelijk dashbord
hij gaat het moeilijk hebben tov zijn naaste concurenten.

ROSMEULEN luc 10:52
afbeelding van ROSMEULEN luc

Grapjas iedereen die ho da beetje kent ishier weg van enkel wachten op de nog snellere jij kent duidelijk niks van honda momenteel rij ikzelf met type r g5 dus ik weet wat ik zeg mijn eerste auto 36 jaar geleden was 1 prelude en die waren al geweldig

Pippow 21:36
afbeelding van Pippow

Je kan ook gewoon accepteren wat een ander zijn mening is en het los laten.
Tijd voor een toertje in die opzichtige honda van u.

Pieter E 16:23
afbeelding van Pieter E

Ik snap EVs eigenlijk niet. Wil je ern grotere range, zorg dan dat je nergens stroom verspilt. In dat opzicht ben ik niet mee waarom zo'n auto vol met schermen zit, stuurverwarming, digitale achteruitkijkspiegel, etc. Eigenlijk moet je gewoon een snelheidsmeter en een batterijstatusmeter hebben en that's it. Hou het voor de rest analoog. Voordeel is ook nog dat je de prijs kunt laten zakken...

tomtom 21:15
afbeelding van tomtom

Schermen en camera's verbruiken echt verwaarloosbaar weinig; een telefoon of tablet met ocharme 10 tot 20Wh gaan urenlang mee ondanks dat het scherm aan staat.

Een elektrische wagen gebruikt 130 tot 180Wh gemiddeld per kilometer dus de conclusie is dat je misschien één schamele kilometer op een hele 'tank' kan winnen door geen schermen te moeten voeden.

Verwarming is natuurlijk een ander paar mouwen, maar net zoals bij auto's met een ICE is een klein beetje energie opofferen voor een soms zeer welgekomen comfort mooi meegenomen als de nood er is.

user4580 08:41
afbeelding van user4580

Ik vind dit wel een zeer toffe auto als A-segmenter, moesten ze niet to hoog op hun bol gevallen zijn zou deze ook verkrijgbaar zijn met een kleine benzinemotor voor een normale prijs. In elk geval veel toffer om naar te kijken dan de meeste auto's in dat segment!

Mathieu 12:52
afbeelding van Mathieu

Comment gewist, geen zin meer om mij te verantwoorden tov sommige mensen.

andre123 12:59
afbeelding van andre123

deze honda is inderdaad te duur voor wat het is.
maar er zijn(en er komen meer) alternatieven die een pak goedkoper zijn in hetzelfde segment.
uw wagen is groter?innige deelneming!

Adriaan 13:06
afbeelding van Adriaan

Want een kleine auto is natuurlijk heel praktisch met kinderen, boodschappen, schoolritten enzo...

andre123 08:47
afbeelding van andre123

mss is de school in jullie omgeving een eliteschool waar bepaalde lagen van de bevolking niet welkom zijn,
maar bij ons komen de meeste kinderen met de fiets,of worden gebracht in een(soms tweede) kleine wagen uit de stadswagenklasse.
kinderen passen ook in een stadswagen hoor,lol
en mevrouw doet haar boodschappen er eveneens mee.

Jensd 11:03
afbeelding van Jensd

Je kan mensen toch moeilijk verwijten dat ze hun geld liever steken in een praktische ruime gezinswagen dan in een koekendoos die meer kost?

O.t. de styling van deze Honda kan ik wel smaken. De prijs veel minder.

Mathieu 12:51
afbeelding van Mathieu

Comment gewist, geen zin meer om mij te verantwoorden tov sommige mensen.

andre123 18:33
afbeelding van andre123

zolang er hier een hoop denegrerend doen naar de lagere klasse,zowel menselijk als op gebied van auto's,zal ik reageren zoals jullie blijkbaar van mij gewoon zijn.
autofan kan je ook zijn zonder dat het over hoge bedragen moet gaan,
diegenen die het persee over sleeen willen hebben, vragen ook uw toestemming niet. ik ben ook niet gedient met dergelijke kleinerende opmerkingen.
wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd.
ps ik heb NOOIT een leaf gehad.
en elite , heb ik jouw nooit genoemd.
nog veel plezier met uw GROTE DOOS.

Jasper 17:19
afbeelding van Jasper

Ik denk dat andre reageert vanuit een minderwaardigheidscomplex.

Grote auto's met veel vermogen spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding.,
Een mens mag eens dromen, maar dat wil niet zeggen dat de gewone auto niet naar waarde geschat wordt.

andre123 18:28
afbeelding van andre123

minderwaardigheidscomplex?
alles behalve,
tuurlijk mag je dromen,
maar een beetje realiteitszin nu en dan kan geen kwaad.

Adriaan 18:42
afbeelding van Adriaan

Ik heb een volvo v50, aangekocht voor de astronomisch hoge waarde van 3100eur. En neerkijken dat ik doe op het gepeupel, het heeft geen naam!
Mijn vrouw heeft een Toyota iq, en ja hoor, we passen er allemaal in met ons gezin. Toch als ik met mijn knieën tegen het dashboard zit, maar het is dan wel redelijk lastig om mijn werk materiaal mee te nemen en in de avond snel eventjes binnen te springen in de supermarkt.

andre123 09:15
afbeelding van andre123

oei ,ik kan niet s'avonds ff binnenspringen in de supermarkt,
want de halve region past niet in mijn koffer.lol
rotverwend he.
zeg dan toch gewoon dat je graag GROOT hebt,al die flauwe exuses om te zeggen dat je een kleine wagen niet ziet zitten maken weinig indruk.
ik heb in heel men leven NOOIT groot gewild(om diverse reden) en heb het ook nooit gemist.

Jelledr 22:56
afbeelding van Jelledr

Vind et ook wel cool van look.
Probleem is dat er volop is ingezet op elektrisch rijden.. Dus ze gaan het door ons strot pushen. Veel belanghebbenden ipv de kleine groep bij waterstof.
Maar die prijs man.... Wtf das een duur Koekendoos. Daar edde waarschijnlijk de toekomstige oktavia voor die er echt goed uit ziet op de preview.

Jelledr 22:57
afbeelding van Jelledr

Vind et ook wel cool van look.
Probleem is dat er volop is ingezet op elektrisch rijden.. Dus ze gaan het door ons strot pushen. Veel belanghebbenden ipv de kleine groep bij waterstof.
Maar die prijs man.... Wtf das een duur Koekendoos. Daar edde waarschijnlijk de toekomstige oktavia voor die er echt goed uit ziet op de preview.

Mathieu 12:43
afbeelding van Mathieu

Geen zorgen Jelle, elektrisch is de toekomst niet, want net zoals de fossiele brandstoffen, zijn de grondstoffen voor de batterijen ook niet zo rijkelijk meer.

Buyst roger 09:28
afbeelding van Buyst roger

Als stadswagen uitstekend maar overdreven duur en owee als je een probleem krijgt mer die wagen want de rekening zou wel eens eenA4 blad. Kunnen worden
Als ik nr mijn buitenverblijf in Ardèche wil zal dat niet lukken met zo’n koeken doos
1000km dat is minstens 4 a 5 x Laden en als je de pech hebt om onderweg problemen hebt ik denk dat je bij een gewone garagist niet terecht komt
En zelfs als je een goede pech verzekering hebt dikke problemen denk ik

4g63 17:42
afbeelding van 4g63

Meestal betaald de hogere prijs van sommige Japanners zich uit in lage onderhouds en herstellingskosten, tijd zal dat bij bovenstaand beestje uitwijzen.

andre123 09:18
afbeelding van andre123

en nu terug on topic
ik vind het nog steeds te duur,zoals de meeste ev's
maar welkom is hij zeker,hoe meer keuze er komt ,hoe meer kans dat de prijzen uiteindelijk
zakken,en het betaalbaar wordt voor iedereen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws