Tegen 2020 zal Renault een Kangoo en Master aanbieden die gebruik maken van waterstof. Dit als eerste in de bestelwagenwereld.
Een elektrische bestelwagen is mooi en ondertussen toont zowat elke autofabrikant een toekomstige mogelijkheid. Renault daarentegen staat toch net een stapje verder op de groene trap. Renault kan dankzij de samenwerking –die ze vijf jaar geleden zijn aangegaan- met Symbio de emissievrije aandrijving aanbieden in hun Kangoo en Master. Of toch alleszins in hun toekomstige modellen.
De naam die Renault zal gebruiken is Z.E. Hydrogen en zal in de Master een actieradius van 350 kilometer hebben, terwijl de Kangoo Z.E. Hydrogen het 20 kilometer verder schopt. Naast de extra “af te leggen” afstand tegenover de “normale” Z.E.-modellen, is de tanktijd een groot voordeel. Een waterstoftank is net zoals een tank bij een verbrandingsmotor op amper 5 minuten vol. Als je een tankstation vindt wellis waar. Het algemeen gewicht stijgt wel door de waterstofinstallatie. Bij de Kangoo moet je op 110 kg extra rekenen, terwijl de Master 200 kg verzwaard.
Eind dit jaar mogen we de Renault Kangoo Z.E. Hydrogen verwachten, terwijl we op de Master Z.E. Hydrogen tot volgend jaar moeten wachten.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 6 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 11 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 12 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 17 uur geleden