Tegen 2020 zal Renault een Kangoo en Master aanbieden die gebruik maken van waterstof. Dit als eerste in de bestelwagenwereld.
Een elektrische bestelwagen is mooi en ondertussen toont zowat elke autofabrikant een toekomstige mogelijkheid. Renault daarentegen staat toch net een stapje verder op de groene trap. Renault kan dankzij de samenwerking –die ze vijf jaar geleden zijn aangegaan- met Symbio de emissievrije aandrijving aanbieden in hun Kangoo en Master. Of toch alleszins in hun toekomstige modellen.
De naam die Renault zal gebruiken is Z.E. Hydrogen en zal in de Master een actieradius van 350 kilometer hebben, terwijl de Kangoo Z.E. Hydrogen het 20 kilometer verder schopt. Naast de extra “af te leggen” afstand tegenover de “normale” Z.E.-modellen, is de tanktijd een groot voordeel. Een waterstoftank is net zoals een tank bij een verbrandingsmotor op amper 5 minuten vol. Als je een tankstation vindt wellis waar. Het algemeen gewicht stijgt wel door de waterstofinstallatie. Bij de Kangoo moet je op 110 kg extra rekenen, terwijl de Master 200 kg verzwaard.
Eind dit jaar mogen we de Renault Kangoo Z.E. Hydrogen verwachten, terwijl we op de Master Z.E. Hydrogen tot volgend jaar moeten wachten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden