De standaard Audi A8 is op zich al een slagschip, laat staan de nieuwe verlengde editie. Niet minder dan dertien extra centimeters werden er aan toegevoegd. Daarmee is de A8 nu 5.267 mm lang. De wielbasis groeide tot 3.122 mm. Leukste update zit echter onder de kap. Daar kreeg de A8 een 6.3 liter W12 met 500 pk en niet minder dan 625 Nm koppel. Gekoppeld aan een achttraps automatische versnellingsbak, spurt hij in 4.9 seconden naar de 100 km/u. Wie niet tevreden zou zijn met de twaalf cilinders, kan in de toekomst opteren voor acht- of zescilinders. Daarmee zullen ook diesels beschikbaar zijn op de A8L.
Binnenin kom je als het ware terecht in een paleis. Of het een mooi paleis is, laat ik bij deze in het midden. We zien lederen zetels met de nodige verwarming en koeling, marmeren afwerking, een middenconsole die tafeltjes en een koelruimte herbergt, een 1.400 watt sterk soundsysteem met 19 speakers en als laatste een 10.2 inch groot LCD scherm om een filmpje te bekijken.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 15 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden