Audi heeft zijn R10 aan de kant geschoven en gaat dit jaar zijn titel in Le Mans verdedigen met de R15 Tdi.
Nadat Audi met de R8 en de recente R10 Tdi enorm succesvol was in zowel Le MAns als de Le Mans endurance series als de American Le Mans Series stappen ze nu over op de R15 die dus opnieuw gebruik maakt van een diesel krachtbron, dit keer met 10 cilinders. Als Peugeot het vorig jaar al moeilijk had zal dit jaar er niet gemakkelijker op worden.
De V10 werd deftig onder handen genomen en perst er nu een indrukwekkende 600pk en 1050 Nm koppel uit. In de R15 werd de hele motor lichter gemaakt en compacter wat dan weer de wegligging ten goede komt. Qua uiterlijk gaan ze bij Audi blijkbaar dezelfde weg op als in de F1 op dit moment met een wagen die veel weg heeft van de R8R van pakweg 10 jaar geleden. Maar dit keer werd ieder hoekje zorgvuldig berekend met behulp van 'Computional Fluid Dynamics'. Een technologie die reeds zijn intrede deed in de DTM op de A4. En natuurlijk zien we opniew de LED lichtjes al hebben ze hier weldegelijk een doel, dankzij de volledig vernieuwde elektronica.
via: Autoblog.com
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 2 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 6 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden