Binnen veertig dagen gaat het Brusselse Autosalon van start. Naar goede gewoonte geen salon met grote premières maar eerder een verkoopsalon. Toch doen de organisatoren allerlei inspanningen die de interesse bij het grote publiek aan te wakkeren. Het Salon is toe aan de 90e editie en vindt plaats van donderdag 12 tot zondag 22 januari, telkens van 10 tot 19u. Dit jaar gaat het om het 'grote salon', waarbij de exclusievere merken ook vertegenwoordigd zijn en de beursvloer niet enkel gereserveerd is voor merken met bedrijfswagens in hun gamma.
Op vrijdag 13, maandag 16 en vrijdag 20 januari zijn er ook de traditionele nocturnes, waarbij het salon openblijft tot 22u.
Op 10 januari vindt de persdag plaats met 's avonds de VIP avond, waar je enkel met uitnodiging terechtkan. 11 januari is dan weer de dag waarop de professional het salon mag bezoeken, met vanaf 16u de inhuldiging.
De eerder aangehaalde exclusievere wagens verhuizen voor deze editie van de Patio naar Paleis 12. In de Patio vind je nu wat federaties en accessoire-verkopers die beter in het geheel geïntegreerd worden. Er is een overzicht van 90 edities van het autosalon, met telkens twee exclusieve wagens uit elk decennium. Ook is er een Cleaner Mobility onderdeel, waarbij ecologie in de transportsector wordt gepromoot voor de gewone man. Je kan je natuurlijk ook inschrijven voor een ritje met een elektrisch voertuig op een testpiste. Het parcours bevindt zich deze keer naast de paleizen, terwijl het vroeger een paleis inpalmde.
Een inkomticket kost je 12,5 euro, een kind van 6 tot 12 betaalt 6,5 euro, kinderen tot 6 jaar mogen gratis binnen. Wie dat wenst kan een e-card aanvragen, waarbij je de kaart op de stand van de constructeurs tegen een elektrische kaartlezer kan houden om zo de nodige info over de desbetreffende modellen te krijgen. Wij hopen alvast dat deze lezers de bevallige hostessen niet zullen vervangen. Ook kan je met je e-card deelnemen aan wedstrijden of je status op sociale netwerksites aanpassen.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 18 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 20 uur geleden