Voorgesteld op dit moment op de Essen Motorshow, en om te weten of het echt zo goed is als het klinkt zullen we meteen onder de kap kijken. Het blok opzich werd niet gewijzigd. Wat wil zeggen dat er nog steeds een 6.3l V8 onder ligt zonder turbos of superchargers. Brabus installeerde wel haar power kit waardoor het vermogen oploopt tot 555pk en het koppel tot 650Nm. Die kit bevat twee sportieve luchtfilters, nieuwe katalysatoren en een nieuw motormanagementsysteem. So far, so good? Ik doe er nog een schepje boven op. Het sprintje naar 100km/u doet deze sedan in 4.3 seconden en hij heeft een topsnelheid van 320km/u.
Esthetisch werd er gewerkt aan een aerodynamica pakketje. Uiteraard zit daar veel carbon in gemoeid. Zo zien we een nieuwe lip vooraan, diffusor achteraan en een klein spoilertje op de koffer. De luchtinlaten boven de wielen hebben de functie om de luchtkoeling te bevorderen. Meer dan alleen show dus. Als kers op de taart kies je voor 18, 19 of 20 duims velgen. Binnenin kan ik kort zijn: carbon & alcantara.
Voor mij is hij misschien zelfs beter dan de naam doet vermoeden...
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden