Lotus heeft de Elise nog eens langs de ontwikkelingsafdeling gestuurd en kreeg een wagen terug die 24 kg lichter is dan het basismodel. Deze versie krijgt de toevoeging Club Racer en maakt ook gebruik van een strakker afgesteld chassis en een sportmodus. Dat allemaal voor de circuitliefhebbers onder ons, die de Lotus als doelgroep ziet. De gewichtsbesparing bekomen ze vooral door een lichtere accu en het wegnemen van geluidsisolatie.
Wie iets minder vertrouwd is met het circuit, kan gebruik maken van het Dynamic Performance Management-systeem. Daarmee kan je als minder ervaren gebruiker de grenzen van je wagen gaan opzoeken, zonder groot risico op brokken. Achteraan vinden we nog steeds de 134 pk sterke 1.6 benzinemotor terug. Dat vermogen lijkt niet veel tot je even naar het gewicht gaat kijken. Voor 876 kg is de 134 pk en 160 Nm zeker genoeg voor wat circuitplezier.
Bron: Carscoop
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden